Veganski (posni) Banini

Verujem da za ove kolačiće svi znate, i da se većini vas dopadaju. Ja ih ne pravim tako često, ali ih se nekako na jesen setim, jer divno idu uz šolju čaja ili kafe. Zapravo se prave vrlo jednostavno i od sasvim običnih i pristupačnih sastojaka: brašna, praška za pecivo, šećera, ulja, jaja i pekmeza. Međutim, ovoga puta sam poželela da ih učinim veganskim, samim tim i posnim, da bi u njima mogli da uživaju svi

Znate šta? Uspela sam u tome! Gotovo da nema nikakve razlike između ovih i onih koji se pripremaju sa jajima. 😊

Već sam ranije pisala o svom oduševljenju akvafabom, kao i o načinu njene pripreme (pročitajte ovde), tako da sada neću ponovo pisati o tome. Samo ću reći da sam se još jednom uverila kako u pojedinim receptima akvafaba na odličan način zamenjuje jaja. Kod ovog recepta jedina razlika je ta što su ovako pripremljeni kolačići nešto svetliji, a neke značajne razlike u ukusu nema, mogla bih reći čak da nema nikakve razlike, ali, hajde, ostavljam rezervu za one sa (pre)osetljivim nepcem. 😀


Sastojci (za 25-30 komada): 

60 g akvafabe sobne temperature

60 g šećera

1 vanilin šećer

70 ml suncokretovog ulja

oko 250 g brašna

3/4 kesice praška za pecivo

prstohvat soli

džem od kajsije

čokolada


Priprema:

U većoj posudi viljuškom ili žicom za mućenje umutiti akvafabu, dodati šećer i vanilin šećer, i lepo sjediniti. Nakon toga uliti ulje, još malo mutiti, a zatim dodati prosejano brašno (početi sa 200 g) pomešano sa praškom za pecivo i solju, pa umesiti glatko testo, uz dodavanje brašna po potrebi. Biće prilično mekano, ali ne bi trebalo da se lepi za ruke, već da bude podobno za oblikovanje.

Podeliti testo na dva dela. 

Prvi deo uvaljati u oblu pantljiku prečnika 2-3 cm, pa odsecati parčad dužine 3 cm.

Svako dobijeno parče oblikovati u kuglicu, ređati na pleh obložen papirom za pečenje, te u svaku od njih utisnuti rupu drškom od varjače (ne pritiskati do kraja) i u nju staviti malo džema od kajsije. Ja sam u neke stavljala komadiće crne čokolade.

Postupak ponoviti sa drugim delom testa. Peći u rerni zagrejanoj na 180˚C.

Treba ih peći dok odozdo ne dobiju finu rumenu, zlatnosmeđu boju, jer sa gornje strane baš i ne promene boju, ostaju svetli. Dakle, proveravjte ih sa donje strane.

Pečene kolačiće ostaviti da se malo prohlade, pa ih izvaditi na veći tanjir ili u činiju, a kada se potpuno ohlade, možete ih odložiti u kutiju za čuvanje hrane, ili gde već držite keksiće. :)

Eto, tako je jednostavno! Nama ovi kolačići uvek ostanu i za sutradan, pa i tada su lepi, samo malo mekši. Prvog dana su spolja fino hrskavi

Meni su banini - banini, onda kada su sa džemom od kajsija. Ali, baš sam htela da vidim kakvi će biti sa čokoladom, i mogu vam reći da su vrlo ukusni, samo što čokolada nikako nije htela da se istopi, praktično je ostala onakva kakvu sam je stavila. 😁 Svejedno, pojeli su se i oni. Ali, ipak je samo sa džemom to - to.

Baš me zanima hoćete li isprobati recept i kako će vam se dopasti. Zato, obavezno mi pišite svoje utiske! 💗

Ne zaboravite da lajkujete moju Fejsbuk stranicu i da me zapratite na Instagramu! 📷

 

Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари