Palačinke sa bananom (bez belog brašna i belog šećera)

Zdravija verzija američkih palačinki, bez belog brašna i dodatog šećera. Veoma su ukusne, mekane i sočne, možda čak i ukusnije od klasičnih američkih palačinki.


Sa bloga Na tanjiru stižu samo odlični recepti! Tamo je sve tako lepo objašnjeno, navedene su precizne mere, i sve izgleda vrlo ukusno! Tako sam znala da su i ove palačinke savršene, ali sam i pored toga napravila pola mere, samo zbog toga što nisam znala hoće li nam se ova zdravija verzija dopasti. :D Već nakon prvog zalogaja sam zažalila što nisam napravila punu meru. Nema veze, ispraviću to uskoro. Vama ću napisati količinu sastojaka koju sam ja koristila, a vi samo duplirajte, kako biste dobili 10-12 palačinkica.


Sastojci (za 6 manjih palačinki):

40 g ovsenih pahuljica
35 g pirinčanog brašna
prstohvat soli
1/3 kašičice praška za pecivo
1/3 kašičice cimeta
90 g zrele banane
1 kašika maslinovog ulja
100 ml mleka
1 jaje
5 g kokosovog brašna
malo ulja za prženje


Priprema:

- Pahuljice delimično usitniti u nekom električnom mlinu ili multipraktiku. Sipati ih u jednu činiju.
- Dodati im prosejano pirinčano brašno, prašak za pecivo, so i cimet, pa lepo promešati.
- Bananu oljuštiti, izmeriti 90 g, i dobro izgnječiti viljuškom kako bi se dobila kašasta smesa.
- U posebnoj činiji umutiti jaje viljuškom, dodati ulje i mleko, lepo sjediniti, dodati izgnječenu bananu i dobro promešati.
- Tečnu smesu dodati suvoj i samo kratko izmešati viljuškom, tek toliko da se sastojci sjedine.
- Dodati kokosovo brašno i lagano promešati.
- Zagrejati tiganj na srednju jačinu i nakapati na njega malo ulja. Odmeriti u nekoj šoljici oko 50 ml smese i izručiti u tiganj. To uraditi za svaku palačinku. Tako se mogu peći dve ili tri istovremeno, zavisi od veličine tiganja. Samo malo nagnuti tiganj levo-desno da bi se smesa razlila, ali ne preterivati, treba da budu debeljuškaste. Sačekati da se sa gornje strane palačinke pojave mehurići, da popucaju, i onda okrenuti i još malo peći palačinku, sada sa druge strane. Ukoliko se mehurići pojave i ne popucaju ubrzo, podići malo palačinku spatulom, kako biste videli kakva je odozdo, da slučajno ne izgori, pa ako vidite da je dobro pečena, vi je okrenite.
- Pečene palačinke odlagati na tanjir, a pre izlivanja nove ture u tiganj, skloniti tiganj sa šporeta i prebrisati ga papirnim ubrusom, vratiti na šporet, opet nakapati malo ulja, i nastaviti sa pečenjem dok se ne utroši smesa.


Originalni recept za ove palačinke, odnosno onaj na koji sam se ugledala, pogledajte ovde. Tamo možete pročitati koje još dodatke, sem kokosovog brašna, možete dodati u palačinke, kao i koje vrste brašna možete koristiti. Ja sam se odlučila za pirinčano, jer sam jedino to bezglutensko brašno imala u kući, i sa njim su palačinke odlične! Što se kokosa tiče, možda vam 5 g deluje smešno, ali to je lagano kokosovo brašno (ne rendani kokos) i u 5 g ga ima dosta i baš se oseti i njegov miris i ukus u palačinkama. 
 

Palačinke su jako mekane, divne teksture, sa dominantnim ukusom banane začinjene cimetom, a odmah tu je i prepoznatljiv ukus kokosa. Meni su ukusne i tople i hladne. Kao što vidite, služila sam ih uz džem od jagoda i kolutiće banane. Možete ih prelivati čokoladom, mazati čokoladnim kremom, nekim drugim pekmezom, ili ih, jednostavno, jesti same, bez ikakvih dodataka.
Odličan su način da se započne dan! :)



Ukoliko rešite da isprobate recept, volela bih da mi javite svoje utiske. Na fejsbuku me pronađite ovde.
 
Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари