Mlečne kuglice sa kokosom i posne čoko-kuglice sa rumom i suvim grožđem


Prilično zdrave i jako ukusne slatke kuglice, spremne za pola sata!





Osmislila sam ih sinoć i bila jako nestrpljiva da ih napravim, pa su nastale jutros, odmah nakon doručka. :) Sve sastojke sam uzimala odokativno, nisam imala nikakvu meru, ali ću se truditi da vam prenesem približne mere.


*Mlečne kuglice sa kokosom*


Za 10 kuglica vam je potrebno:

- 5-6 komada keksa 

- 2-3 kašike mlevenih oraha

- šaka kokosovog brašna + za posipanje

- malo vanilin šećera

- malo šećera u prahu

- mleko (onoliko koliko je potrebno da povežete sastojke, oko pola šolje za kafu) 



Priprema:

Keks izmrvite ili sameljite, dodajte mu sve suve sastojke, sasvim malo vanilin-šećera i šećera u prahu po ukusu (ja sam stavila pola kašičice, a moglo je i bez toga, jer ne volim kad je suviše slatko). Sve sjedinite i postepeno dodajte mleko mešajući sastojke rukom, da biste znali koliko mleka je dovoljno. Kada dobijete smesu koja se ne rastura, i koja je dovoljno čvrsta, možete praviti kuglice. Na kraju ih samo uvaljate u kokos, stavite u frižider, i to je to. :)

Malo podsećaju na Rafaelo, nežnog su ukusa, fine teksture, ma, divne!




*Čoko-kuglice sa suvim grožđem i rumom*


Za 12 komada vam je potrebno:

- 6 komada posnog keksa

- 4 pune kašike mlevenih oraha

- kašičica kakaoa

- kašika ruma

- sitno seckano suvo grožđe (koliko želite :))

- sok od pomorandže

- malo vanilin šećera

- ravna kašičica šećera u prahu

- malo cimeta


Postupak pripreme je isti kao i kod mlečnih kuglica. Ovde sam stavila malo više šećera, kako bih smanjila gorčinu koju kakao daje. Kada ih napravite možete ih uvaljati u mlevene orahe, kao ja, a možete i u kakao. I one idu u frižider, da se malo stegnu. Fantastičnog su ukusa! Rum im daje poseban šmek, a, kombinacija oraha, keksa i čokolade meni je uvek dobitna! :)




Za pola sata, uz malo raznovrsnih sastojaka, dobićete vrlo ukusan slatkiš!
Ukoliko želite posnu varijantu bombica sa kokosom, verujem da mleko možete zameniti nekim voćnim sokom. A, ako ne jedete šećer, verujem da bi sa medom i jedne i druge bile podjednako lepe, a možda i lepše (takvu kombinaciju nisam probala, pa ako neko proba, neka javi u komentaru).





Možete mi slati na facebook stranicu bloga svoje fotografije ovih kolačića u vašoj izradi, i ja ću ih rado objaviti na stranici. :)




Prijatno! :))


Коментари