,,Pužići'' sa susamom - na dva načina


Kada sam ih videla kod Jeke na blogu, odmah sam znala da ih jednom moram isprobati. Nije prošlo puno vremena, a već sam i ja uživala u ovom divnom, mekanom pecivu.


Od mera koje ću u receptu navesti, dobila sam 24 pužića sasvim solidne veličine, tolike da u jedan standardni pleh stane 12 njih, što znači da će vam za pečenje biti potrebna dva pleha. Ako vam se čini da je to mnogo, jer pužići su stvarno zasitni, odmah količinu svih sastojaka smanjite za pola. Sama njihova izrada  je vrlo interesantna. Nikada nisam tako pravila ovakav tip peciva - svaki komad posebno. Pužići po pravljenju ne treba da narastaju, već odstoje samo dok se rerna ne zagreje, i odmah mogu na pečenje. To je još jedna stvar koja mi se sviđa kod njih, jer testo samo jednom narasta.
 

Sastojci:

800-900 g glatkog brašna
1 kesica suvog kvasca (10g)
250 ml mleka
250 ml vode
100 ml suncokretovog ulja
1 puna kašika šećera
2 ravne kašičice soli

400-500 g sira
1 jaje
3 kašike suncokretovog ulja
100 g susama


Priprema:

U toplom mleku rastvoriti kvasac uz dodatak šećera i jedne kašičice brašna, promešati, poklopiti posudu i ostaviti da kvasac nadođe.
U veću činiju prosejati oko 700 g brašna. Dodati so i promešati. Dodati toplu vodu, ulje i nadošli kvasac, pa sve lepo promešati i sjediniti uz pomoć kašike. Potom postepeno dodavati ostatak brašna, i umesiti glatko testo. Meni je bilo potrebno nešto više od 800 g brašna. Umešeno testo staviti u pobrašnjenu činiju, pokriti krpom, i ostaviti da narasta sat vremena.
Naraslo testo podeliti na dva jednaka dela i svaki blago premesiti.
Umutiti jaje sa tri kašike ulja.
Na plehove staviti papire za pečenje.
Susam sipati u duboki tanjir.


Prvi deo testa oklagijom razvući u pravougaonik debljine, otprilike, 5 mm. Celu površinu premazati polovinom ukupne količine sira (možete koristiti neki kremasti sir, ali ja sam koristila običan sir u kockama koji sam viljuškom dobro izgnječila i fino ga razmazala po testu) i seći trakice široke oko 2 cm. Svaku traku urolati tako da se dobije pužić, a potom spoljnu stranu svakog pužića premazati umućenim jajetom, uz pomoć četkice za premazivanje testa. Nakon toga, svaki pažljivo uvaljati u susam, tako da se zalepi sa spoljne strane, preko premaza od jajeta.
Tako spremljene pužiće ređati na pleh obložen papirom za pečenje (ostavljajući razmak između), i svaki blago spljoštiti rukom, da bi dobili lepši oblik, a i tokom pečenja će dosta narasti.
Postupak ponoviti i sa drugim delom testa.
Peći u rerni zagrejanoj na 180˚C dok ne porumene. Kod mene se peku 20-ak minuta. 
Pečene pužiće pokriti krpom.


Na isti način možete napraviti i pizza-pužiće! Sve je isto, samo je nadev drugačiji. Ja sam celo testo premazala tanjim slojem kečapa, posula preko toga mešavinu začina za picu, u dva reda po dužini poređala rendani kačkavalj (kako bih bila sigurna da će ga biti u svakom pužiću), a isto to uradila i sa sitnim sirom. Ne treba preterivati sa sastojcima, da bi testo moglo lepo da se urola. Sve ostalo isto je kao i kod pužića sa sirom.


Ovo pecivo je jako lepo, mekano i mirisno, spolja hrskavo zbog susama, a unutra vazdušasto i prozračno. Podjednako je mekano i sutradan, a toliko je divno da sam ga ja u kratkom vremenskom periodu već dva puta pravila (prvi put sa sirom, a drugi put sa pica-nadevom). Sigurna sam da će se često nalaziti na mojoj trpezi, i to u različitim kombinacijama. :)


Ukoliko isprobate recept, pišite mi svoje utiske, i recite jeste li i vi, poput mene, impresionirani ovim pecivom. Na fejsbuku me potražite ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари