Bavarsko pecivo (perece)

Mekano pecivo koje ukusom jako podseća na kupovne perece za grickanje.


Kao i mnogo puta do sada, inspiraciju za recept pronašla sam na blogu drage Mirjane - Od slatkoga slađe. Koji god od njenih recepata da sam isprobala, nisam se pokajala, te sam tako bila sigurna da ni sa ovim neću pogrešiti. Unela sam samo par izmena, a originalan recept pogledajte ovde.


Da sam znala da je bavarsko pecivo ovako ukusno, pravila bih ga još i ranije. Nekako me je to kuvanje testa uvek odbijalo, smatralo sam to komplikovanim i dugim procesom, a zapravo uopšte nije tako. Testo na taj načina dobija specifičan ukus kakav nema nijedno testo koje ne prolazi kroz taj deo obrade. Ovde imamo ukus sličan perecama-grickalicama, samo što su ove perece veće, ukusnije i mnoooogo mekše. :)


Sastojci:

500 g glatkog brašna
1 kesica C Suvog kvasca
100 ml vode
180 ml mleka
30 ml suncokretovog ulja
1 kašičica šećera
1 kašičica soli

Za kuvanje peciva:

1,5 l vode

Za posipanje:

susam, mak


Priprema:

Razmutiti C Suvi kvasac u toplom mleku, dodati šećer i kašičicu brašna, promešati i ostaviti da nadođe. U veću posudu prosejati brašno, dodati so, ulje, nadošli kvasac i toplu vodu, pa umesiti testo. Pokriti ga krpom i ostaviti da odstoji 30 minuta.
Nakon toga, testo podeliti na 10 loptica, pa od svake rukama oblikovati valjak dužine oko pola metra. Oblikovati perece i ostaviti ih da odstoje 15-ak minuta.
U veću šerpu sipati vodu za kuvanje i staviti je da provri. Zatim je skloniti sa šporeta i lagano u nju dodati C Sodu bikarbonu. Vratiti šerpu na vatru i rupičastom kašikom ubacivati peciva u vodu (ja sam kuvala jednu po jednu perecu). Svaku perecu kuvati 20-30 sekundi, pritom je pritiskajući kašikom kako bi cela bila pod vodom.
Vaditi ih na pleh obložen papirom za pečenje i ostaviti da odstoje 15 minuta. U međuvremenu rernu zagrejati na 200˚C.
Pre pečenja, peciva zarezati nožem sa strane, premazati ih sa malo vode u kojoj su se kuvala (uz pomoć kuhinjske četkice), pa ih posuti susamom, makom, ili semenkama po želji. Peći dok ne dobiju lepu rumenu boju.


Pecivo je tako divne boje i sjajno, kao da je premazivano jajetom! Susam mi se čini kao bolja opcija za posipanje, jer mak otpada sa pečenog peciva i pravi nered. :) Zato možete da kombinujete susam sa makom, ako želite, ali ne preporučujem da se čitava pereca obilno posipa makom.
 

Korica peciva ima blago gorak ukus koji ćete osetiti čak i pre nego što je zagrizete, a mene taj ukus odmah podseti na grisine i perece. Verujem da ta gorčina potiče od sode bikarbone i daje pecivu poseban šmek. Testo je jako mekano, divne teksture i vrlo ukusno. Čak i nakon 5, 6 sati nije uopšte izgubilo na mekoći, jer sam perece, čim su se malo prohladile, umotala u krpu. Od sada neću bežati od ovakve vrste spremanja testa, jer uopšte nije komplikovano, a rezultat je fantastičan.
 

Ukoliko isprobate recept, javite mi utiske! Potražite me na fejsbuku, ili mi pišite ovde. 


Do narednog recepta,

Prijatno!




* Recept je realizovan u saradnji sa C Slatka tradicija.

Коментари