Posna pita sa jabukama - od gotovih kora

Hrskava i sočna pita sa jabukama kakvu do sada nisam probala!


Imala sam plan da napravim pitu sa jabukama. Imala sam i neki pisani recept, do tada neisproban. Ali, opet, želela sam da vidim ima li na internetu još nekog recepta koji bi mi se mogao dopasti. Tako naiđem na divnu pitu na blogu Provereni recepti, pokupim neke ideje i savete odatle, i dobijem ovo savršenstvo! Hvala, Majo! ♡


Sastojci:

500 g kora za pitu
1 kg neočišćenih jabuka
oko 100 ml suncokretovog ulja
40-50 ml vode
šećer
C Pšenični griz
cimet

orasi
suvo grožđe
C Vanilin šećer
muskatni oraščić

 C Šećer u prahu, za posipanje


Priprema:

- Jabuke oljuštite i narendajte. Ja sam koristila ove domaće, blago kiselkaste.
- Pripremite u jednoj posudi ulje, u drugoj vodu. Kore prebrojte i podelite ih u četiri špila, za četiri rolata. Kod mene je bilo tačno 20 kora, tako da sam imala 5 kora po rolatu. Može ih biti i 3 ili 4 po rolatu, u zavisnosti od toga koliko su debele i koliko ih ima u pakovanju.
- Izrendisane jabuke podelite na četiri dela.
- Stavite prvu koru na radnu površinu, malo nauljite (ja sam za svaku koru upotrebila oko kašičicu i po ulja), pa zatim, četkicom koju ste ovlaš pokvasili u pripremljenoj vodi, premažite celu koru i pospite je jednom kašičicom šećera. Tako uradite i sa preostalim korama iz prvog špila, stavljajući ih jednu na drugu, do poslednje (nju ne treba premazivati na ovaj način).
- Na jednu trećinu površine poslednje kore rasporedite četvrtinu rendisanih jabuka, prelijte ih sa dve kašičice ulja, pospite ih sa dve kašičice šećera, jednom ravnom kašikom griza i malo cimeta. Po želji možete dodati i mlevene orahe, suvo grožđe, muskatni oraščić u prahu... Umotajte u rolnu i stavite na pleh obložen papirom za pečenje.
- Na isti način uvijte i tri preostale rolne. Premažite ih mešavinom ulja i vode uz pomoć četkice, i pecite u rerni zagrejanoj na 180-200˚C, dok lepo ne porumeni. Kada odozgo bude rumena, proverite i kakvu boju ima odozdo, pa, ako je potrebno, pred kraj pečenja ostavite uključene samo donje grejače.
- Pečenu pitu pokrijte krpom. Kada se prohladi, secite je na parčiće željene veličine i pospite šećerom u prahu.


Možete svaki rolat napraviti drugačije (kao što sam ja), pa u neki dodati i orahe, u drugi suvo grožđe, u treći muskatni oraščić i orahe... Negde sam dodala i malo vanilin šećera. A, možete sve četiri napraviti klasično, jer kombinacija jabuke i cimeta ne može biti pogrešna. Meni se, međutim, jako dopala i kombinacija sa orasima. Dovoljne su jedna do dve kašike mlevenih oraha, a količinu griza u tom slučaju malo smanjite. Nađite svoju omiljenu kombinaciju, ali, cimet ne preskačite. :D Jedino u slučaju da ga baš ne volite i uopšte ne konzumirate. Pita je toliko lepa, pa verujem kako će i takva biti vrlo ukusna.


Iako nisam bila veliki ljubitelj ovakvih pita, sada sam to sigurno postala! Neverovatno hrskave kore, ni suve ni preterano masne, nego baš kako treba. Punjenje sočno i ukusno, ima ga taman koliko volim. Pita je prelepa i topla, a kada se ohladi i dalje je hrskava, a to me je posebno oduševilo. Mislila sam da će postati gnjecava, ali to se nije desilo. Kao da sam je pravila sa lisnatim testom, tako je sva krckava i vazdušasta. Fantastična posna pita!


Ukoliko odlučite da isprobate recept, pišite mi svoje utiske (ovde ili na fejsbuk stranici) i šaljite fotografije u inboks stranice. :)


Do narednog recepta,

Prijatno! 

Коментари