Profiterole


Kolačići koji se tope u ustima! Spoj vazdušastog testa, laganog krema sa ukusom vanile, i čokoladne glazure, čini ove lepotane neodoljivim!


Pored toga što su profiterole jaaako ukusne i lepe na oko, meni je i sam postupak pripreme bio vrlo zanimljiv. Ima tu nekoliko koraka, ali sve ide lagano, bez stresa, i na kraju dobijete ove mini, mini princes krofne. Kod profiterola se testo pravi kao i kod princes krofni, s tim što su profiterole dosta manje, a i punjenje je nešto ređe (bar u mojim receptima). Takođe, princes krofne obično posipamo šećerom u prahu, dok ovde imamo divnu glazuru od čokolade. Često sam nailazila na savete (čak i kao neko pravilo), da testo kod profiterola ne treba seći na pola, već ih treba puniti filom kroz rupu, uz pomoć kuvarskog šprica, ali meni se više svidela varijanta gde se lepo vidi i punjenje sa strane. A, i na sajtu Wikipedia stoji baš takva fotografija, tako da pravila, što se toga tiče, nema. :)
 

Sastojci:

Za testo:

130 ml vode
40 g maslaca (margarina)
prstohvat soli
90 g oštrog brašna
2 jajeta

Za fil:

250 + 150 ml mleka
3 pune kašike šećera
20-30 g margarina

Za preliv:

50-70 g čokolade za kuvanje
4-5 kašika mleka
malo margarina ili suncokretovog ulja


Priprema:

Pre nego počnete sa pripremom testa, najbolje je da skuvate puding, jer će se on ohladiti i biti spreman onda kada vam bude bio potreban. U 250 ml mleka skuvajte C Puding sa ukusom vanilina, uz dodatak 3 kašike šećera, po uputstvu sa kesice. Prekrijte ga prozirnom folijom i ostavite da se ohladi.
U šerpu ulijte vodu i ostavite na šporetu da provri, pa zatim dodajte maslac (ili margarin) i sačekajte da se otopi. Potom dodajte prstohvat soli, a zatim postepeno dodajte brašno, neprestano mešajući kašikom da se smesa ujednači, i odmah sklonite sa šporeta. Kad stavite brašno, potrebno je svega par sekundi da smesa krene da se odvaja od posude, tako da je na šporetu vrlo kratko. Ostavite je sa strane da se ohladi. Možete je povremeno promešati, da biste ubrzali proces hlađenja.
Kada se dobijena smesa prohladi, umešajte u nju najpre jedno jaje (ja sam to radila viljuškom), a potom i drugo. Jako je bitno da se prvo jaje potpuno sjedini sa smesom pre nego što dodate i drugo. Kada dodate i drugo, lepo ga sjedinite sa smesom, a potom kašikom nastavite mešanje dok smesa ne postane glatka i sjajna.
Uz pomoć kašičice formirajte male loptice i ređajte ih na pleh obložen papirom za pečenje. Obavezno ostavljajte razmak između njih. Smesa je dosta lepljiva, ali zahvatajući jednom kašičicom i potpomažući se drugom, to ide prilično lako. Za svaku lopticu zahvatite oko polovine kašičice, možda nešto više. Imajte na umu da treba da dobijete 35 - 40 loptica. Pecite ih u rerni zagrejanoj na 180˚C 20-ak minuta, odnosno, dok ne dobiju ovako zlatnu boju. Ne otvarajte rernu dok se peku!
Pečene profiterole izvadite iz rerne i pustite da se skroz ohlade. Za to vreme, pripremite fil. Mikserom umutite C Šlag krem sa ukusom vanile sa 150 ml mleka. Ostavite sa strane. Skuvani puding stavite u veću plastičnu činiju, dodajte margarin i sjedinite mikserom. Odložite mikser, jer vam više ne treba. Deo pripremljenog šlaga spatulom lagano umešajte u puding. Potom dodajte skoro sav šlag, i njega lagano umešajte u smesu. Nemojte odjednom dodati sav šlag, jer vam možda neće trebati (meni je preostalo malo). Videćete da je smesa nešto ređa nego za princes krofne.
Dok vi ovo pripremite, kuglice od testa već su se ohladile. Svaku presecite poprečno, tako što će donji deo činiti 2/3 loptice, a gornji 1/3, a možete ih seći i napola. Videćete kako su lagane i šuplje. :) Fil stavite u kesu ili špric za dekoraciju i njime punite donje delove testa. Nemojte štedeti, fila ima dosta. Nežno poklopite gornjim delom.
Ako vam ostane višak šlaga, stavite ga u kafu. :) Divno se slažu.
Za glazuru je potrebno da čokoladu otopite na pari, uz dodatak nekoliko kašika mleka i jedne do dve kašike ulja, ili malo margarina. Na taj način, glazura će biti gušća, a, ako želite tečniju glazuru, izostavite mleko, i čokoladu otopite na pari samo uz dodatak ulja. Kašičicom samo prelijte kolače, a glazura će se divno slivati niz njih. Nisam sve profiterole prelivala odjednom, tako da ne znam koliko tačno mi je čokolade trebalo, ali, svakako manje od 100 g.


Nemojte da vas ovoliko dugo i detaljno objašnjenje uplaši, pa pomislite da je ovo nešto komplikovano i teško. Zaista nije. A, svaki minut uložen u ove kolače se višestruko isplati, jer su predivni. Jedina mana, ako mogu da je tako nazovem, pored toga što brzo nestanu :D jeste ta što su malo nezgodne za jelo, jer fil ide na sve strane. :) Zato su i zamišljene da budu tako male, u vidu jednog zalogaja. Ja sam napravila 34 komada, mada sam mogla i 40, ali me je bilo strah da će biti premale. Međutim, one lepo narastu, tako da sam uzalud strepela. Ukoliko ih jedete iz dva zalogaja, jednostavno, pojedete gornji, pa donji deo. :) Ali, ljudi moji, kad se sve to spoji, ta mešavina tekstura i ukusa, to je nešto... Fantastično!


Obavezno ih čuvajte u frižideru, a, ako ne volite da ih jedete hladne, izvadite ih jedno pola sata pre služenja. Mada, mene onako ledene podsećaju na sladoled u kornetu! Testo je tako lagano i fino, a fil kremast i divnog ukusa vanile! A, bez čokolade, ne može. Nije to - to. Tako da, nemojte da vas mrzi da je otapate, a da kolače posipate šećerom u prahu. To ostavite za princes krofne. :) Čokolada ovde jako doprinosi i što se izgleda tiče, a i kada je ukus u pitanju. Obogaćuje ih, u svakom smislu.


Divne su još istog dana kada se naprave, a sutradan su još i lepše! Mi smo baš uživali u njima. :)
Ukoliko odlučite da isprobate recept, pišite mi svoje utiske: ovde ili na fejsbuk stranici.

Do narednog recepta,  

Prijatno!
 
 * Recept je realizovan u saradnji sa C slatka tradicija. Posetite njihovu fejsbuk stranicu i saznajte na vreme sve informacije u vezi sa konkursom Pošaljite recept.

Коментари