Slatke kiflice



Kad isprobate razne recepte za kiflice i pomislite da ste našli onaj pravi, a onda naiđete na ovaj koji vas skroz razuveri!


Pronašla sam ga na blogu Natašine slastice, a kiflice su me svojim izgledom privukle da ih probam. Nekako sam znala da se neću pokajati. I nisam, zaista su predivne. Pravila sam ih već nekoliko puta, a sada možete i vi. Recept sledi. 👇


Sastojci:

250 ml mleka (+ za premazivanje)
3 kašičice šećera
1 kockica kvasca
500 g brašna
100 ml ulja*
1 kašičica soli
1 žumance

džem
šećer u prahu

*Kad god napišem ulje, mislim na jestivo rafinisano suncokretovo ulje. Uvek ću napomenuti ako se radi o nekom drugom ulju. Verujem da se podrazumeva, ali da naglasim, za svaki slučaj. :)
 

Priprema:

U toplo mleko izmrviti kvasac, dodati šećer i kašičicu brašna, pa promešati. Ostaviti da nadođe. U veću posudu stavite deo brašna (ne svu količinu), dodajte ulje, nadošli kvasac, so i žumance, pa izmešajte kašikom. Po potrebi postepeno dodajte brašno. Kada postane dovoljno čvrsto, nastavite mešati rukama. Podelite testo na 3 jufkice. Nakon 10-ak minuta, svaku oklagijom razvucite u krug, a svaki krug isecite na 8 trouglova. Filujte ih džemom (ili filom po želji) i urolajte kiflice. Poređajte ih u pleh obložen papirom za pečenje, tako da između njih ima razmaka. Pokrijte ih krpom i ostavite da odstoje na toplom 1 sat. Nakon toga ih premažite mlekom i pecite u rerni zagrejanoj na 200 stepeni. Pečene kiflice prekrijte krpom. Pre služenja ih pospite šećerom u prahu.


Po receptu bi kiflice trebalo premazati žumancetom pomešanim sa nekoliko kapi mleka. Ja slatke kiflice uvek pre pečenja premazujem mlekom, pa sam tako i ove. Slane nekad premažem jogurtom.
Kiflice su tako mekane i ukusne! Jako lepo narastu, pa su se, kao što vidite na slikama, spojile, iako sam ostavljala razmak između njih. Filovala sam ih džemom od kajsija i džemom od šljiva, a vi možete izabrati fil po svom ukusu. Sutradan su kiflice i dalje mekane i vrlo ukusne! Probajte ih i pišite mi utiske: ovde ili na fejsbuk stranici. ♡


Do narednog recepta, 

Prijatno!

Коментари