Krekeri sa semenkama


Fina ukusna grickalica koja se vrlo brzo priprema! Uz čašu jogurta ili neki umak, ovi krekeri mogu biti i odličan doručak (ili večera).


Sastojci:

120 g mekog belog brašna
80 g ražanog brašna (ili integralnog)
50 g heljdinog brašna
50 g ovsenih pahuljica
1 kašičica soli
1/2 kašičice sode bikarbone
1/2 kašičice praška za pecivo
1, 5 kašika mlevenih semenki lana + malo nesamlevenih za posipanje
1, 5 kašika susama + za posipanje
1 jaje
50 ml suncokretovog ulja
oko 150 ml jogurta
semenke suncokreta (opciono)
 

Priprema:

U jednoj posudi pomešati sve vrste brašna, lan, susam, so, sodu bikarbonu, prašak za pecivo i pahuljice.
U manjoj posudi umutiti jaje i skoro celo uliti u smesu sa brašnom. Sačuvati malo za kasnije premazivanje krekera. Zatim dodati i ulje, pa jogurt.
Umesiti testo srednje mekoće. Po potrebi dodati još malo jogurta, ili, pak, brašna, ukoliko se smesa lepi za ruke.
Na pobrašnjenoj podlozi oklagijom razviti testo na debljinu od pola do jednog santimetra. Seći na kvadrate ili pravougaonike željene veličine i ređati u pleh obložen papirom za pečenje.
Krekere premazati sačuvanim umućenim jajetom i posuti susamom, lanom, a vrlo su ukusni kada se pospu i već pečenim (ili prženim) oljuštenim suncokretom.
Peći u rerni zagrejanoj na 200˚C oko 15 minuta, odnosno, dok ne dobiju lepu boju.
Ostaviti ih u plehu da se malo prohlade, a potom ih izvaditi. Kada se ohlade, mogu se odložiti u kutiju za čuvanje hrane.


Kao inspiracija za ove krekere poslužio mi je recept sa bloga Od slatkoga slađe, koji možete videti ovde. Primetićete da sam unela dosta izmena. Prvi put sam to učinila zbog trenutne dostupnosti samih sastojaka, a kako su mi se teko napravljeni krekeri jako svideli, držala sam se tog izmenjenog recepta, s tim što je razmera ove tri vrste brašna uvek malo drugačija.


Po želji, možete semenke susama prethodno malo propeći na suvom tiganju, kako bi dobili intenzivniji ukus. Nisam probala, ali mislim da bi i malo semenki suncokreta ubačene u testo bile dobar izbor. Svakako ću probati i tu kombinaciju. Ali, dovoljno je i krekere malo posuti njime odozgo, pa da dobiju nešto drugačiji, bogatiji ukus.


Ovakvi krekeri su iznutra mekani, a spolja malo hrskavi. Vrlo su ukusni i jako lepo idu iz neke umake ili namaze, ali su i kao grickalica vrlo fini. Pravila sam ih već par puta i uvek se brzo pojedu. Kada sam sačuvala nekoliko komada za sutradan, oni su i tada bili podjednako ukusni, samo još mekši. Ali, to ništa ne smeta! :)


Ukoliko isprobate recept, javite mi svoje utiske!

Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари