Sočan i kremast kolač sa grizom (ne peče se)


Ovaj kolač je pravo otkriće! Brzo se pravi, ne peče se, a tako je ukusan, lagan i kremast!


Nije se skoro desilo da mi toliko vas traži recept nakon objavljivanja fotografije na fb stranici. Fotografija ovog kolača dobila je puno lajkova i komentara, i zato sam požurila da otkucam recept, pa da i vi uživate u ovoj lepoti. Napravićete ga vrlo lako i brzo, a posle toga samo morate biti strpljivi i sačekati nekoliko sati da se kolač fino stegne, a idealno bi bilo kada biste ga napravili dan pre, jer sutradan on tek postaje prava torta! Ukoliko ipak ne možete toliko da izdržite, dovoljno će biti i 4, 5 sati, tek toliko da možete iseći kocke koje se neće rasturati.


Sastojci za podlogu:

600 ml mleka
6 kašika pšeničnog griza
5-6 kašika šećera
2 kašike kakao praha
2 štangle čokolade za kuvanje (20-ak grama)
1-2 kašike ruma

Sastojci za krem:

1 kesica pudinga od vanile
250 ml mleka (za puding)
3 kašike šećera
1 kesica vanilin šećera
80 g krem-šlaga sa ukusom vanile
oko 200 ml mleka (za šlag)

kakao za ukrašavanje (nije obavezno)


Priprema:

• Najpre skuvati puding u 250 ml mleka uz dodatak 3 kašike šećera i jedne kesice vanilin šećera, po uputstvu sa kesice. Skuvani puding prebaciti u neku posudu i mešati s vremena na vreme, kako bi se brže ohladio. Biće vrlo gust, ali tako i treba.
• U jednoj posudi pomešati griz, kakao i šećer. U šerpu sipati mleko i staviti na šporet. U šerpu dodati i smesu sa grizom. Kuvati, sve vreme mešajući. Kada provri, kuvati još oko minut, ne prestajući sa mešanjem. Isključiti šporet, pa u griz dodati čokoladu izlomljenu na kockice i mešati dok se ne otopi. Zatim skloniti šerpu sa šporeta, dodati rum, promešati, i dobijenu smesu izliti u mokru tepsiju ili pleh. Koristila sam tepsiju dimenzija 30x18 cm.
SAVET: Ukoliko vas mrzi da čekate da se smesa ,,prirodno'' ohladi, što bi potrajalo, samo uzmite veću tepsiju, uspite u nju hladnu vodu, pa u vodu stavite tepsiju sa grizom. Kada se voda ugreje od vrele tepsije, prospite je i sipajte opet hladnu vodu (bilo je potrebno da to uradim samo jednom), i smesa će se tako vrlo brzo ohladiti. Taman dok napravite krem!
• Šlag umutiti sa mlekom, po uputstvu sa kesice. Bolje je da bude malkice gušći, nego redak. Zato se i koristi šlag-krem, a ne šlag-pena.
• Do sada bi trebalo da se puding već ohladio. Samo malo ga umutiti mikserom, tek toliko da postane kremastiji.
• U činiju sa pudingom dodati par kašika šlaga i dobro umutiti spatulom, kako bi se smesa razredila. Zatim dodati i ostatak šlaga, ali ga nežno umešati spatulom. Mešati dok smesa ne postane ujednačena.
• Dobijeni krem rasporediti preko ohlađene podloge od griza i poravnati. Iz straha da će se krem odvajati od podloge, jer se na njoj napravila korica, izbockala sam je po celoj površni viljuškom, ali samo odozgo, ne u dubinu kroz celu smesu. Pretpostavila sam da će krem tako bolje da se zalepi za podlogu. Ali, mislim da za tim nije ni bilo potrebe, kolač je kompaktan i nema ni govora o razdvajanju slojeva. Verujem da bi takav bio i bez šaranja viljuškom po njemu. :)
• Kolač dobro ohladiti (bar 4 sata), seći na kocke i služiti. Možete ga ukrasiti kakaom ili rendanom čokoladom.


Mislim da ne moram više naglašavati koliko je ovaj jednostavan kolačić čaroban, jer na fotografijama se vidi koliko je kremast, a po navedenim sastojcima - koliko je ukusan. Čokoladna podloga sa aromom ruma nije uopšte preslatka, već je taman kako treba, dok joj blagu gorčinu daje kakao. Sama njena tekstura je divna, možda neko ne bi ni prepoznao da se tu radi o grizu. Krem je divnog ukusa vanile i toliko mi se dopao da ću probati da ga koristim u nekim tortama. Kada to isprobam, sigurno ću vam javiti kako je prošlo. :D
 

Raduju me vaši komentari i želja da isprobate recept, i nadam se da će se mnogi od vas baciti na pripremu kolača odmah nakon čitanja ovog teksta. Ja sam inspiraciju za kolač pronašla ovde
Čekam vaše utiske, i fotografije kolača! Na fejsbuku me potražite ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари

  1. Super, hvala na receptu ... pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. U kombinaciji sa pudingom od banane - savršen :-)

    ОдговориИзбриши
  3. Pravila al nike ispalo uposte kao sto ste naglasili u receptu. Ukusno je al mjere koje ste dali je bukvalno za 4 kocke jer sam jedna na maloj tepsiji razvukla smjesu. Pratila dam uputstva sa recepta al kao na slici ni nalik

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovana, dala sam baš onakve mere po kojima i sama pravim. Ne znam zašto je kod Vas ispalo drugačije. Ne znam ni na kolike ste kocke sekli kolač, niti koliko ste kocki očekivali da ćete dobiti. :) Kod mene su kocke nešto tanje, kao što i vidite, ali bilo ih je više od 4. :) Niko mi se nije javio sa istim problemom, svi koji su mi se javili u vezi sa ovim kolačem kažu da su vrlo zadovoljni. I još nešto, za fotografisanje sam isekla nešto veće parče nego što sam to činila prilikom služenja, ali čak i da sam sve tako sekla, bilo bi ih više od 4.
      Kojih je dimenzija tepsija u kojoj ste pravili kolač?
      Žao mi je što kasnim sa odgovorom, nadam se da ćete videti komentar.
      Lep pozdrav!

      Избриши
  4. Pravila danas tačno po receptu ispalo je ekstra.

    ОдговориИзбриши
  5. Odličan kolač, ja još izbacim rum, jer ga ne volim i vrh je kolač, tako je kremast i predivan... Ko voli griz i puding, nema šanse da mu se ne svidi...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joooj, divno, tako mi je drago da Vam se dopao! :)))))
      Hvala šte ste podelili utiske, baš ste me obradovali!

      Избриши

Постави коментар