Jednostavan kolač sa breskvama

Kremast i sočan kolač sa predivnim biskvitom. Iziskuje samo malo vremena, a čak i bez voća je jako lep.


Iskoristila sam recept za kapkejkove koji imam, malo sam ga izmenila, nešto dodala, i dobila jedan jako jednostavan, a baš lep kolač! Ne znam ima li još uvek breskvi, ali, u slučaju da ih nema, možete ih zameniti svojim omiljenim voćem za koje smatrate da bi se lepo uklopilo, a možete ga i potpuno izostaviti.


Sastojci:

240 g brašna
130 g šećera
40 g kakao praha
1 kesica praška za pecivo
2 kesice vanilin šećera
2 jajeta
240 ml vruće vode
100 ml suncokretovog ulja
prstohvat soli

200 g šlaga ili šlag krema
350-400 ml mleka

breskve (ili drugo voće po želji)


Priprema:

U jednoj činiji pomešati brašno, prašak za pecivo i so. U posebnoj posudi pomešati kakao sa vrućom vodom. U drugoj činiji mikserom umutiti jaja, dodati šećer i vanilin šećer ne prekidajući mućenje. Potom dodati i ulje i sve lepo mikserom sjediniti. Isključiti mikser, dodati sastojke iz prve posude, malo ih samo umešati kašikom, pa potom kratko mutiti mikserom, tek toliko da se smesa ujednači. Postepeno dodavati razmućeni kakao i mešati kašikom sve dok smesa ne postane ujednačena i glatka. Biće prilično retka. Dobijenu smesu izliti u nauljenu i pobrašnjenu tepsiju (20x35) i staviti da se peče u rerni zagrejanoj na 190˚C. Po potrebi smanjiti temperaturu nakon 10-ak minuta pečenja. Trebalo bi da biskvit bude pečen za najviše 20 minuta, ali savetujem da ga na vreme proveravate i da čačkalicom blagovremeno proverite da li je pečen iznutra.
Ostaviti kolač da se ohladi.
Šlag umutiti sa hladnim mlekom po uputstvu sa kesice. Ja uglavnom stavim bar malo manje mleka nego što je navedeno, kako bi šlag bio gušći. Ohlađen kolač premazati šlagom i staviti u frižider na par sati.
Seći kocke željene veličine, na svaku staviti komadiće breskve i služiti.


Pravila sam još jednu verziju ovog kolača, tako što sam preko smese za biskvit poređala malo višanja i tako ga ispekla, a ohlađen kolač premazala sam šlag-kremom sa ukusom čokolade. To je bila prava divota!
 

Ono što se meni najviše sviđa kod ovog kolača je ovaj tamni biskvit bogat kakaom, neobične, meni prelepe teksture. Nijedan kolač sa sličnim sastojcima nije tako sočan i mrvičast u isto vreme. Pretpostavljam da tome doprinosi postupak izrade, i vruća voda koja se koristi umesto mleka ili jogurta. Kolač je i sutradan odličan, tako da ga možete praviti i dan pre služenja i čuvati ga u frižideru.


Ukoliko rešite da isprobate recept, javite mi svoje utiske. Na fejsbuku me potražite ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари

Постави коментар