Pletenice sa suvim grožđem (ili čokoladom)

Predivne domaće pletenice, mekane kao pamuk, i tako ukusne! Možete ih praviti i sa suvim grožđem i sa čokoladom, recept je potpuno isti, samo izaberite ono što više volite.


Kada sam prvi put probala ovaj recept, nisam verovala da će pletenice ispasti ovako mekane i ukusne! Zbog toga sam, za svaki slučaj, količinu svih sastojaka smanjila otprilike za pola i tako dobila 8 pletenica (po originalnom receptu bude ih 16). Shvativši da je to sasvim dovoljno, da je 16 pletenica previše, jer su sasvim dovoljno velike i zasitne, ja sam i svaki naredni put pravila po 8 pletenica, a to taman stane u jedan veliki pleh od rerne. Zato ću vam i dati recept sa takvim merama, a vi lako možete sve poduplati i dobiti 2 pleha puna mirisnog peciva!


Sastojci (za 8 pletenica):

125 ml vode
100 ml mleka
1 kesica suvog kvasca
3 ravne kašike šećera + 1 kašičica
1/2 praška za pecivo (5 g)
1 jaje
50-60 ml suncokretovog ulja
1 kesica vanilin šećera
1 kašika vinskog sirćeta
pola kašičice soli
oko 500 g brašna (mekog ili oštrog)

100 g suvog grožđa ili 80-100 g čokolade za kuvanje


Priprema:

U toplo mleko staviti kvasac, kašičicu šećera i pola kašičice brašna, promešati i ostaviti da nadođe. U činiji za mešenje viljuškom umutiti jaje, dodati šećer i vanilin šećer i sjediniti ih sa jajetom, a potom sipati ulje i sve lepo promešati. Potom dodati sirće, vodu i nadošli kvasac, promešati, pa potom u to staviti samo polovinu brašna, so i prašak za pecivo, pa promešati kašikom. Dodati i suvo grožđe (ili čokoladu isečenu na kockice). Nakon toga postepeno dodavati ostatak brašna i umesiti glatko testo, koje ne treba biti tvrdo, ali ne bi trebalo ni da se lepi za ruke, dakle, srednje mekoće. Staviti testo u pobrašnjenu činiju, pokriti krpom i ostaviti ga na toplom da narasta 2 sata* (pogledati napomenu ispod).
Naraslo testo podeliti na 8 jednakih delova, a svaki od tih delova, zatim, podeliti na 3 loptice. Svaku lopticu rukama oblikovati u valjak. Uzeti 3 valjka, spojiti ih pri vrhu da se ne bi odvajali, i isplesti pletenicu. Sami birate da li će pletenice biti duže ili šire, u zavisnosti od toga kakve valjke napravite. Kao što vidite, meni su pletenice sa suvim grožđem mršavije i duže, a ove sa čokoladom su buckaste, ali kraće. Što se ukusa tiče, nema nikakve razlike, jedino što po izgledu, bar meni, ove šire više liče na one iz pekare, pa su možda malo primamljivije. :)
Dobijene pletenice ređati u pleh prekriven papirom za pečenje. Praviti razmake između pletenica, jer će dosta narasti. Ostaviti ih pokrivene krpom da odstoje 30-45 minuta, pre pečenja ih premazati mlekom i peći u rerni zagrejanoj na 180˚C, 12-15 minuta, odnosno, dok ne dobiju lepu zlatnobraon boju. Pečene pletenice pokriti krpom, ostaviti da se malo prohlade, i služiti.


*Napomena: Kada sam poslednji put pravila pletenice (to su bile ove sa čokoladom), zbog nedostatka vremena testo je narastalo 1 sat, ali to uopšte nije imalo nikakvog negativnog efekta na njega, niti kasnije na pletenice, jer su bile divno mekane i odlično su narasle. Tako da, ukoliko nemate vremena, sat vremena narastanja (najmanje) biće dovoljno. Kasnije, kada ih napravite, pre pečenja ih obavezno ostavite da narastaju, makar pola sata. Dakle, ovo smanjenje trajanja narastanja odnosi se samo na prvo narastanje testa.


Pletenice su izazvale oduševljenje kod svih onih koji su ih probali! Prelepo izgledaju, vrlo su mekane, ukusne, slasne. Imaju sve što pravo pecivo treba da ima. Čak i sutradan su mekane i lepe. Možete ih čuvati umotane u krpu pa stavljene u kesu, a možete ih (kao ja) staviti u kutiju za čuvanje hrane, sa poklopcem. Kada sam sutradan otvorila kutiju, sve je zamirisalo kao kada se otvori kesica sa kupovnim kroasanima punjenim kremom - bajno. :)
 

Ako sam vas dovoljno zaintrigirala i fotografijama uspela da vam dočaram lepotu ovog peciva, pa rešite da isprobate recept, pišite mi utiske. Na fejsbuku ćete me naći ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари