Čoko-vanila torta

Krenula sam da pravim rolat, a napravila tortu. I to kakvu tortu! Jednostavna, da ne može biti jednostavnija, a preukusna! Čokoladni biskvit i fil sa ukusom vanile koji je zapravo samo umućeni šlag. Svi koji su probali tortu pitali su me kakav je ovo fil, čega ima u njemu, jer je tako ukusan i kremast! A u pitanju je ,,samo'' C Šlag krem sa ukusom vanile.


Kao što rekoh, ovo je trebalo biti rolat sa šlagom. Ali, u kuhinji, stvari ponekad umeju da krenu onako kako nismo planirali. Međutim, ako se prepustimo tome, prihvatimo i ne ljutimo se zbog toga, sve se okrene u našu korist, pa čak budemo i zahvalni što nešto nije ispalo onako kako smo mi isprva želeli, već mnogo bolje od toga! :)


U staroj svesci pronašla sam recept za rolat, koji nikada nisam isprobala, pa reših da to konačno uradim. No, iz nekog razloga, kora, naizgled meka, nije htela da se urola kada sam je izvadila iz rerne, već je krenula da puca i da se lomi. Ništa od rolata! E, pa, ako nećeš da budeš rolat, bićeš torta! Podelih koru uzdužno na tri šnite, svaku pokvasih mlekom, nafilovah šlagom, i dobih fantastičnu tortu!


Sastojci:

Za koru:

3 jajeta
100 g glatkog brašna
4 supene kašike vruće vode
1 puna kašičica C Praška za pecivo
prstohvat soli

mleko za natapanje kora

Za fil:

350 ml hladnog mleka


Priprema:

Odvojite belanca od žumanaca i umutite ih u čvrst sneg. U drugoj posudi mikserom penasto umutite žumanca, a zatim postepeno dodajte vruću vodu ne prekidajući mućenje. Primetićete kako se smesa uvećava. Lepo umutite, da bude penasto. Zatim dodajte C Šećer u prahu i C Vanilin šećer, i dalje muteći. Postepeno dodajte brašno pomešano sa solju, C Praškom za pecivo i C Kakao prahom. Smesa će biti baš gusta. Sjedinite je mikserom, ili kašikom ako vam je mikser slab za tako gustu masu. Nakon toga, u tu smesu umešajte sneg od belanaca uz pomoć spatule ili kašike. Najpre dodajte malo belanaca i lepo umutite, da biste razredili smesu. Posle toga dodajte i ostatak, i nežno mešajte dok se sastojci ne sjedine. Dobijenu smesu izlijte u pleh (40x28) obložen papirom za pečenje i pecite na 180˚C 10-15 minuta, odnosno, dok ne vidite da je dobro pečeno. Malo je teže videti po boji, ali, probodite testo čačkalicom, i videćete da li je gotovo.
Pečenu koru odmah odvojite od papira za pečenje i umotajte u krpu, da se ne suši.
C Šlag krem sa ukusom vanile umutite sa mlekom, po uputstvu sa kesice. Treba biti gust i kremast, nemojte preterati sa količinom mleka.
Ohlađenu koru isecite uzdužno na tri jednake šnite. Stavite prvu koru na poslužavnik i dobro je pokvasite sa nekoliko kašika mleka, pa je premažite trećinom šlaga. Tako uradite i sa drugom i trećom korom, pa na kraju premažite celu tortu šlagom. Stavite je u frižider. Najbolje je da tamo odstoji što duže pre služenja, a najbolje je preko noći. Tako će kora lepo omekšati, torta će se fino stegnuti, a ukusi sjediniti.


Mi smo svi bili oduševljeni ovom tortom, nismo baš očekivali da će biti toliko dobra, a ja sam posebno strepela kakva će, naposletku, biti kora. Međutim, dobro pokvašena mlekom, dobila je još vlažnosti i od šlaga, fino je omekšala i postala odlična! Mi smo tortu probali još prvog dana, ali je sutradan bila znatno lepša. Čak su mi dva parčeta ostala za treći dan, i ona su bila neopisivo dobra! Od ove tortice dobila sam 16 parčadi.


Nisam odustala od rolata, ali praviću ga sledeći put po proverenom receptu. Ovako sam dobila novi recept za tortu koju ću sigurno često praviti jer je tako jednostavna, povoljna, a jako fina, kremasta i ukusna. Vidim da vam se jako dopala kada sam objavila fotografiju na fejsbuku. Nadam se da ćete je probati i javiti mi utiske. :)
 

Do narednog recepta,

Prijatno!



*Recept je realizovan u saradnji sa C Slatka tradicija.

Коментари