Pohovana palenta


Zanimljiv način pripreme palente, vrlo lak, a rezultat je očaravajuć! Nisam ljubitelj prženja i prženih jela, ali, s vremena na vreme mogu se počastiti ovako ukusnom palentom!


Pohovana palenta više nije obična palenta! Hrskava korica i meka unutrašnjost odličan su spoj, a neko ko ne zna o čemu se radi teško bi pogodio šta je to u stvari! Mene je oduševila, svima koji su je probali se svidela, i zato verujem da će se povremeno naći kod mene na stolu, kao doručak ili večera. Pogledajte recept, možda je i vi pripremite već danas!

 
Sastojci:

100 g palente (kukuruznog griza)
400 ml vode
1/2 - 1 kašičica soli
malo bibera
1 kašičica suncokretovog ulja

Za pohovanje:

brašno
prezle
1 jaje
malo soli
suncokretovo ulje za prženje (ili koje inače koristite)

I još, kao preliv (može i ne mora):

gusti jogurt
majonez
kačkavalj
beli luk u prahu


Priprema:

Vodu uliti u veću šerpu, sipati malo ulja i oko pola kašičice soli. Staviti na šporet, da proključa. Kada voda provri, dodati palentu neprestano mešajući. Ubrzo isključiti šporet. Kuvati uz neprestano mešanje oko 3 minuta. Skloniti sa šporeta, dodati još soli ako je potrebno, i malo bibera. Izručiti smesu u pleh dimenzija 30x18 cm koji ste prethodno malo nakvasili vodom. Smesu lepo rasporediti i ostaviti da se ohladi i stegne.
Ohlađenu palentu seći na 10 većih ili 15 manjih pravougaonika.
U jedan tanjir stavite malo brašna, u drugi prezle, a u treći umućeno jaje kome ste dodali malo soli.
Isečenu palentu prvo uvaljajte u brašno, potom umočite u jaje, a zatim u prezle, tako da svako parče bude lepo obloženo sa svih strana.
Pržite u tiganju, na zagrejanom ulju, prvo sa jedne, pa sa druge strane. Pohovanu palentu odlažite na papirni ubrus, da upije masnoću.
Služiti toplo, mada je jako lepa i kada se ohladi.


Ovako pripremljenu palentu možete služiti bez ikakvih dodataka, ali je još lepša ako joj nešto dodate. Ja volim da pomešam gusti jogurt, majonez i malo belog luka u prahu. Takođe je lepo narezati tanke listiće kačkavalja i staviti preko pohovane palente dok je još vrela. Verovatno bi bila odlična i uz bilo koji vaš omiljeni umak ili sos.


Kao što sam već napisala, palenta je preukusna dok je topla, ali se meni jako svidela i kada se potpuno ohladila. Ostavila sam nekoliko parčeta za doručak (pohovala sam je za večeru prethodnog dana) i u slast ih pojela, bez ikakvog preliva! Ovako pripremljena palenta ima posve drugačiji ukus od one koju samo skuvamo. Više nije onako jednostavna i dosadna, već potpuno preobražena! :)


Recept sam pronašla na blogu Gaga u kujni, i hvala joj na njemu! ♡

Ukoliko i vi rešite da isprobate recept, volela bih da mi javite svoje utiske. Obavezno mi pišite! :) Na fejsbuku me pronađite ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари