Gulaš sa povrćem i šampinjonima

Pikantan, sočan, ukusan, bogat raznovrsnim sastojcima, vrrrlo paradajzičan, a bez mesa, naravno. Ovaj gulaš idealan je za vegane i vegetarijance, za one koji poste, ali sigurna sam da bi se dopao i svima drugima koji ovo jelo inače vole.


Leto nam se vratilo, a po ovim vrućinama retko ko zaista voli da vreme provodi pored šporeta. Ali, za ovo jelo vredi svratiti u kuhinju na sat, dva. Ionako je najveći deo posla promešati jelo s vremena na vreme. Napisaću vam mere koje sam ja koristila, a vi možete po sopstvenom ukusu nešto dodati, nešto izostaviti, pa i korigovati količinu određenih namirnica.


Sastojci:

400 g šampinjona
2 krompira srednje veličine
1 šargarepa
1 veća paprika
1 glavica crnog luka
150-200 ml paradajz sosa (koristila sam Nectar Tomatello sos 
za gulaš i paprikaš)
malo suncokretovog ulja
mešavina začina
sušeni bosiljak
beli luk u granulama
malo ljute mlevene paprike
1 kašičica slatke mlevene paprike
biber
so
malo svežeg peršuna
voda po potrebi

350 g posne testenine (preporučujem ovakvu vrstu testenine 
kakvu sam ja koristila, ne špagete)
suncokretovo ulje
so



Priprema:

Prvo pripremiti sve satojke. Šampinjone lepo oprati i iseckati na komade koji ne smeju biti previše mali, jer će se tokom kuvanja smanjiti. Krompir oljuštiti, iseckati na kockice i staviti u posudu sa vodom. Šargarepu očistiti, sitno iseckati, i takođe staviti u činiju sa vodom. Papriku oprati i iseckati. Crni luk očistiti i sitno naseckati, pa staviti u šerpu da se prži na malo ulja, na srednjoj temperaturi. Nakon nekoliko minuta, dodati i papriku, pa kad se malo proprži, dodati i šaragarepu koju ste ocedili od vode u kojoj je bila. Po potrebi dodati još ulja i sve vreme mešati varjačom. Ubrzo dodati krompir i šampinjone, pa ako šampinjoni ne puste ubrzo tečnost, sipajte pola šoljice vode, da se ne bi hvatale za dno šerpe. Mešajte, dok pečurke ne počnu da se kuvaju i otpuštaju tečnost. Tada dodajte začine: mlevenu papriku, biber, beli luk i biljnu mešavinu začina, pa promešajte. Nalijte oko 200 ml vode, poklopite šerpu i ostavite jelo da se krčka. S vremena na vreme otklopite i promešajte. Proverite da li su krompir i pečurke skuvani, pa dodajte vodu po potrebi. Kada bude skuvano, a gulaš dobije gustinu koju želite (znajte da će se nakon kuvanja malo zgusnuti), ulijte sok od paradajza, nakon nekoliko minuta probajte da biste znali treba li dodati soli, stavite malo sušenog bosiljka i isključite šporet. Kada gulaš prestane da se kuva, odozgo ga pospite iseckanim svežim peršunom.


Testeninu skuvajte po upustvu sa kesice i servirajte uz gulaš.


Ovako pripremljen gulaš je vrlo pikantan, u njemu dominira ukus začinjenog paradajz sosa i šampinjona, sočan je i savršeno ide uz testeninu. Ukoliko ne volite ljuto, stavite samo slatku mlevenu papriku, a možete dodati i neke začine koje ja nisam, recimo, lovorov list ili mirođiju. 


Nameravam da sledeći put uz šampinjone dodam i neke druge pečurke, možda vrganj koji ima malo jači ukus, i već znam da je u gulašu odličan! Može se upotrebiti i svež paradajz ili domaći sok od paradajza, ali ja sam imala u kući ovaj sos koji je baš za gulaš, pa sam želela da ga upotrebim.


Ova količina sasvim je dovoljna za 4 osobe, i što se tiče gulaša i što se tiče testenine. Shodono tome, možete sami odrediti količinu sastojaka, u zavisnosti od toga za koliko osoba kuvate.


Jako bih se radovala vašim utiscima ukoliko isprobate recept, a sigurna sam da se nećete pokajati i da ćete ga, kada ga jednom probate, često praviti. Pišite mi, na fejsbuku sam ovde. 


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари