Sočan slatki hleb sa sosom od jabuka


Prekrasan slatki hleb koji se slobodno može nazvati i pravim pravcatim kolačem!

*Prvu verziju recepta objavila sam pre gotovo dve godine, a od tada do danas (21.10.2018.) pravila sam ga baš puno puta! Uvek bih nešto malo menjala, neke sastojke izostavljala, druge dodavala, i tako sam danas dobila verziju koja mi se najviše dopada, te sam rešila da recept izmenim, a u zagradi ću vam napisati sastojke koje sam ranije koristila,  a sa kojima je hleb takođe bio divan. ♡ Stari tekst neću brisati, već ću ono što sada dopišem označiti zvezdicom *. :)


Inspiraciju za ovaj hleb pronašla sam na istom blogu na kome sam otkrila recept za sos od jabuka koji ide u sastav ovog hleba - Na tanjiru. Budući da nisam imala sve sastojke koji su u originalnom receptu, unela sam neke male izmene, pa ću vam recept tako i preneti. Znajte da ćete po njemu dobiti jedan vrlo sočan, sladak, mirišljav hleb, vrlo izdašan, a ostaje mek danima! 

*Sada dodajem da je hleb meni najlepši kada je najbliži originalnom receptu, samo sa neznatnim izmenama.

Potrebni sastojci:

 80 g integralnog brašna
180 g belog brašna
1 i po kašičica praška za pecivo
 pola kašičice sode bikarbone
1/4 kašičice soli
3/4 kašičice cimeta
80 g pečenih lešnika, krupno iseckanih (ili oraha)
30 g  suvog grožđa (ranije bih stavila 60 g, ali izostavljala bih brusnice)
30 g kandiranih brusnica
50-ak g čokolade za kuvanje (može i bez nje)

1 jaje
60 g suncokretovog ulja (ili otopljenog putera)
 120 g jogurta
40-50 g šećera
 1 kesica vanilin šećera


Način pripreme:

U jednu posudu sipati obe vrste brašna, dodati prašak za pecivo, sodu bikarbonu, so, cimet, seckane lešnike, suvo grožđe, brusnice i čokoladu sečenu na kockice, pa sve izmešati. U drugoj činiji umutiti jaje (ja sam viljuškom), dodati sos od jabuka, ulje, jogurt, i šećer koji ste pomešali sa vanilin šećerom. Dobijenu smesu prespite u prethodnu, sa brašnom, i sve varjačom lagano sjedinite. Izlijte smesu u tepsiju/kalup obložene papirom za pečenje (koristim okruglu tepsiju prečnika 24 ili 26 cm, ili tepsiju dimenzija 30x18 cm), pospite ovsenim pahuljicama ili seckanim lešnicima/orasima i stavite da se peče u rernu zagrejanu na 180˚C. Ja sam ga pekla nešto duže od pola sata, ali uz stalno proveravanje. Spolja je brzo dobio finu boju, ali je iznutra dugo bio mokar (proveravala sam čačkalicom), pa zbog toga pečenje mora duže da traje. Nekoliko puta sam hleb bockala čačkalicom, i onda kada se na nju više nije lepilo testo, hleb je bio gotov. :) 


Hleb ostavite da se malo prohladi u kalupu, a potom ga izvadite i umotajte u krpu. Vrlo je lep i kad je topao, ali ja ipak više volim kada se potpuno ohladi. Jako podseća na neki kolač sa jabukama. Po meni je bio dovoljno sladak, zato ga i nisam doživljavala kao hleb, nego baš kao kolač. :) Preovladava ukus jabuka i oraha (koji daju i hrskavost ovoj poslastici), a suvo grožđe ga čini još zanimljivijim, pravim voćnim kolačem. Naravno, cimet je uvek tu gde su i jabuke, pa se u ovoj kombinaciji savršeno uklapa! Nameravam da isprobam i razne kombinacije voća i orašastih plodova. :)

*Kao što u uvodu rekoh, isprobala sam razne kombinacije i pronašla savršenu! :)


Ovaj slatki hleb može biti idealna užina, ili divan slatki doručak. Dosta je ,,težak'', pa je teško pojesti više od jednog parčeta. Ovakvog, kakvo je na (*starim) fotografijama. :) Zato mi je i potrajao 3 dana, čak je i trećeg bio podjednako mekan kao prvog, a čuvala sam ga na sobnoj temperaturi umotanog u krpu.  Sigurna sam da ću ga stalno praviti, a posebno sada, jer mi se čini  da je nekako baš jesenje-zimski kolač/hleb, i savršen je za hladne dane. Uz šolju čaja i čitanje omiljene knjige... divota! ^.^


*Fotografije na kojima je kolač koji je pečen u okrugloj tepsiji su stare, a meni je čak malo lepši pečen u četvrtastom kalupu, kakav je na novim fotografijama. Tako se mogu seći tanke šnite, lakše nego kada je hleb okrugao. Međutim, to ne utiče na ukus, pa možete raditi onako kako volite. Mada... I okrugao je jako lep, prosto ne mogu da se opredelim! :D 


Ukoliko isprobate recept, pišite mi! Na fejsbuku sam ovde . :)


Do narednog recepta,
 
Prijatno!

Коментари