Pečene veganske krofne

Drugačije, zanimljive, sa jednim netipičnim sastojkom za krofne, ali izuzetno ukusne! 😊 Nešto između krofni i buhtli. :)

Malo sam improvizovala, i iz prvog pokušaja dobila divne, mekane i ukusne pečene krofne koje će obožavati vegani, ali i svi koji to nisu! Od sastojaka vam neće biti potrebno ništa posebno (samo ono što verovatno već imate u kući), sem akvafabe, tog čudesnog sastojka. Kako se ona pravi i šta je to zapravo, pročitajte ovde.

Sastojci:  

400-450 g brašna

7 g suvog kvasca

1/2 kašičice soli

1/2 kesice praška za pecivo

3 kašike šećera

1 kesica vanilin šećera

120 ml tople vode

100 g akvafabe sobne temperature

50 ml suncokretovog ulja + za premazivanje

3 kašike soka od limuna

džem, krem, čokolada...

šećer u prahu

 

Priprema: 

U toplu vodu sipati kvasac, dodati kašiku šećera i kašičicu brašna, promešati, poklopiti i ostaviti da kvasac nadođe.

U većoj posudi viljuškom umutiti akvafabu, dodati 2 kašike šećera i vanilin šećer, sjediniti, pa potom dodati i ulje. Naposletku dodati nadošli kvasac i limunov sok, pa sve lepo sjediniti.

U to dodati, najpre, oko 200 g brašna i umutiti kašikom. Dodati još malo brašna, so i prašak za pecivo, pa opet sjediniti kašikom i mešati oko jedan minut. Zatim postepeno dodavati i ostatak brašna, pa rukama umesiti meko testo, koje se malo lepi za ruke. Ja sam upotrebila nešto malo više od 400 g brašna.

Testo staviti u pobrašnjenu posudu, pokriti krpom i ostaviti da narasta 45 minuta. Nakon toga, testo premesiti i ostaviti da narasta još 30 minuta.

Nadošlo testo samo blago premesiti (par puta preklopiti)  na pobrašnjenoj podlozi i razvući oklagijom na debljinu od 1 cm. Čašom ili modlom (koristila sam čašu prečnika 8 cm) vaditi krugove, dok ne potrošite sve testo. Ja sam dobila 16 krugova.

Svaki krug malo rukom spljoštiti, pa na sredinu staviti po malo džema (nemojte preterivati) ili malo čokolade (ja sam na neke stavila po komadić posne čokolade za kuvanje), krajeve testa zatvoriti prstima i formirati lopticu. Krofnice ređati na pleh prekriven papirom za pečenje, tako da deo gde je testo spajano bude sa donje strane. Koristite veći pleh, kako bi krofnice rasle u širinu, da se ne bi spajale međusobno. Ja sam koristila veliki pleh od šporeta.

Krofnice pokriti krpom i ostaviti da narastaju sat vremena pre pečenja.

Narasle krofnice staviti u hladnu rernu, uključiti na 175˚C i peći dok ne dobiju zlatnosmeđu boju. Kod mene su se pekle oko 15 minuta.

Pečene krofne odmah premazati sa malo suncokretovog ulja, pa kad ga krofne upiju, pokriti ih čistom krpom.

Kada se malo prohlade, posipati ih šećerom u prahu i služiti.

Ono što preostane (ako preostane) za sutradan, uviti u krpu i staviti u kesu. Sutradan ih možete malo podgrejati u rerni i biće opet mekane. 


Ukoliko isprobate recept, volela bih da mi javite utiske. 😌

Ne zaboravite da lajkujete moju Fejsbuk stranicu i da me zapratite na Instagramu! 📷

 

Do narednog recepta,

Prijatno! ❤

Коментари