Mirisni slatki hleb sa bundevom

Jesen je stvorena za ovakve poslastice! 🍂 Uz šolju kafe ili čaja, za doručak ili užinu, ovaj slatki hleb je savršen izbor.

Mekan i sočan, sa dodatkom hrskavih oraha i slatke brusnice, prava je radost za nepca! Sezona je bundeva i zato je pametno iskoristite isprobavajuči upravo ovaj hleb (kolač). :) Ukus bundeve se zapravo i ne oseti, ali mu ona da divnu boju i sočnost, tako da je hleb i sutradan potpuno svež, kao da je napravljen tog dana.

Sastojci:

220 g brašna

110 g šećera

1 kesica vanilin šećera

1 kašičica praška za pecivo

3/4 kašičice sode bikarbone

navrh kašičice soli

1 kašičica cimeta

1/3 kašičice muskatnog oraščića

1/2 kašičice đumbira u prahu

80 g seckanih oraha

šaka kandiranih brusnica

150 g očišćene bundeve

2 jajeta

80 ml suncokretovog ulja

60 ml tečnog jogurta

60 ml vode

1 kašika ruma

110 g šećera

1 kesica vanilin šećera

Priprema:

Očišćenu bundevu iseći na kockice, skuvati, pa kad se prohladi, od nje napraviti pire.

Orahe iseckati (ne previše sitno) i malo propeći na suvom tiganju.

U jednoj posudi pomešati prosejano brašno, prašak za pecivo, so, sodu bikarbonu, cimet, đumbir, muskatni oraščić, šećer i vanilin šećer.

U drugoj posudi umutiti jaje (viljuškom ili žicom za mućenje), dodati ulje, sjediniti, potom dodati jogurt, vodu, rum i pire od bundeve, pa sve promešati. Tu smesu dodati smesi sa suvim sastojcima iz prve posude, i lepo sjediniti. Zatim u to ubaciti brusnicu i orahe, pa opet lepo promešati.

Smesu izliti u kalup za hleb (dimenzija oko 30x11 cm) obložen papirom za pečenje i peći u rerni ugrejanoj na 180˚C. Kod mene se hleb pekao oko 40 minuta. Nakon nekog vremena sam morala da ga pokrijem aluminijumskom folijom, jer je odozgo lepo porumeneo, ali je iznutra još uvek bio mokar. Nakon 40-ak minuta, kada sam ga probola čačkalicom, ona je izašla suva i to je značilo da je hleb pečen.

Ostavila sam ga u kalupu 5 minuta, a potom ga izvadila i pokrila krpom.

Pre služenja sam ga posipala šećerom u prahu, mada je i bez njega fino sladak.

Sezonu bundeva možete iskoristiti na bezbroj divnih načina, a ovo je jedan od njih. Ukoliko volite ovako hlebaste kolače, koji su meni savršeni za jesen i zimu, ovaj će vam se sigurno dopasti! 😊

Iskoristiću priliku da vas podsetim na još jedan kolač sa bundevom, recept za njega sam davno objavila, a to je ovaj. Iako je napravljen od sličnih sastojaka, zapravo je potpuno drugačiji.

Ukoliko odlučite da isprobate recept(e), javite mi utiske

Ne zaboravite da lajkujete moju Fejsbuk stranicu i da me zapratite na Instagramu! 📷


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари