Išleri

Za sve ljubitelje ovih kolača, stiže njihova domaća verzija! Od pristupačnih sastojaka, bez mnogo muke, dobićete vrlo ukusne, izdašne kolače, koji prilično podsećaju na one iz prodavnice.


Prvo pripremite puding, pa dok se on hladi, napravite keksiće. Dok se keksići hlade, pripremite fil. Potom filujete i spajate keksiće, premazujete ih otopljenom čokoladom i odlažete u frižider da odstoje do sutra, jer su tek tada kompaktni, sa stegnutim filom i blago omekšalim keksom.


Sastojci:

Za testo:

500 - 600 g glatkog brašna
2 jajeta
160 g šećera
150 ml suncokretovog ulja
100 ml mleka
1 kesica praška za pecivo

Za fil:

2 pudinga sa ukusom vanile
6 kašika šećera
500 ml mleka
70 g belog šlag-krema ili sa ukusom vanile
150 ml mleka

Za glazuru:

100 g čokolade za kuvanje
2 kašike suncokretovog ulja


Priprema:

- Skuvati 2 pudinga u 500 ml mleka uz dodatak 6 kašika šećera, po uputstvu sa kesice. Skuvani puding prekriti providnom folijom kako se ne bi uhvatila korica na njemu, i ostaviti ga da se ohladi.
- U većoj posudi mikserom umutiti jaja, potom dodavati šećer neprestano muteći. Nakon toga uliti ulje i mutiti dok se sasvim ne sjedini. Dodati i mleko. Zatim postepeno dodavati prosejano brašno (500 g) pomešano sa praškom za pecivo i mutiti: najpre mikserom, pa kako testo postaje gušće, kašikom, a zatim i rukama. Ostatak brašna dodajte po potrebi, kako biste umesili kompaktno testo.
- Testo oklagijom razviti na pobrašnjenoj podlozi, na debljinu od oko pola santimetra. Čašom ili okruglom modlom prečnika 6 cm vaditi krugove i ređati na pleh prekriven papirom za pečenje. Testo koje ostane od izrezivanja keksića premesiti, i postupak ponavljati dok se ne utroši sve testo. Keksiće sam smestila u 2 velika pleha od električnog šporeta.
- Keksiće peći u rerni zagrejanoj na 200˚C, dok ne porumene i sa donje i sa gornje strane.
- Pečene keksiće izvaditi iz rerne i ostaviti u plehovima da se ohlade.
- Šlag-krem umutiti sa hladnim mlekom.
- Ohlađeni puding izručiti u posudu za mućenje, dodati mu nekoliko kašika umućenog šlaga i malo mutiti mikserom. Dodati još malo šlaga (ako je potrebno dodati sav šlag) i umutiti mikserom kako bi se dobio kremast i gladak fil. Ja sam upotrebila skoro sav umućeni šlag i fil je bio odlične gustine!
- Pola pečenih keksića okrenuti naopako, tako da ravna strana bude gore, i bogato ih nafilovati umućenim kremom. Zatim, svaki preklopiti nenamazanim keksićem kome je ravna strana okrenuta nadole. Blago pritisnuti, pa sav krem koji izađe sa strane izglačati nožem.
- Gotove išlere ređati na poslužavnik.
- Čokoladu otopiti na pari, uz dodatak ulja. Sačekati da se malo prohladi, pa premazivati išlere sa gornje strane.
- Kolače odložiti u frižider i ne dirati ih do sutra! :D


Napomene:

- Ukoliko želite išlere malo većeg obima, možete koristiti modlu čiji je prečnik veći za santimetar ili dva od one kakvu sam ja koristila.
- Ja sam testo razvila možda malkice deblje od pola santimetra, ali su keksići dosta narasli, pa su išleri bili prilično visoki. Ako želite da budu tanji, neka i testo bude tanje, ali ne pretanko.
- Kolače sam čuvala u frižideru, iz straha da se ne pokvare. Možete ih izvaditi pola sata pre služenja, jer su lepi i kada su sobne temperature.
- Stajanjem ne gube na ukusu, a postaju sve mekši i mekši. Dobro je staviti ih u kutiju za čuvanje hrane, da ne bi upili mirise iz frižidera. Nisam sigurna koliko mogu da stoje u frižideru, kod mene su potrajali dva dana nakon pravljenja.


Meni su ovi kolači izuzetno ukusni, čak me i mirisom podsećaju na kupovne išlere. Ne znam koliko ih po ukusu mogu porediti, ima izvesne sličnosti, ali ovi su kolači sami po sebi izvrsni. Vrlo rado ih pravim, a još ih draže slistimo. :D


Ukoliko rešite da isprobate recept, volela bih da mi javite svoje utiske. Obavezno mi pišite! Na fejsbuku me pronađite ovde.   

Do narednog recepta,
 
Prijatno!

Коментари