Štrudla-pletenica sa džemom (ili sirom)

Prelepo mekano pecivo, štrudla i pletenica u jednom. Pored divnog ukusa može se pohvaliti i neobičnim izgledom, a sve je to vrlo jednostavno napraviti. Ukoliko želite, lako se može pretvoriti u slano zadovoljstvo, samo ako džem zamenite sirom.


Uopšte se ne sećam kako sam naišla na ovaj recept. Verovatno, ,,slučajno''... :) Prvo što me privuklo kod ovog peciva je neobičan način izrade, a drugo, znam da štrudla sa džemom nikako ne može biti loš izbor. Još kad je ovako zanimljivo napravljena, znala sam da će mi se dopasti. Ne samo da mi se dopala - oduševila me! Testo je predivno, čak i sutradan: sveže i meko poput pamuka.


U recept sam unele određene izmene, a originalnu verziju potražite ovde.

Sastojci:

700 g mekog brašna + za posipanje
1 kesica suvog kvasca
2 jajeta
2 kašičice šećera
7 kašika suncokretovog ulja
4 kašike kisele pavlake
2 kašike jogurta (nije obavezno)
200 ml mleka + za premazivanje
1 kašičica soli
džem
sir (za slanu verziju)
šećer u prahu (za posipanje) 


Priprema:

- U toplom mleku razmutiti kvasac, dodati jednu kašičicu šećera, jednu kašičicu brašna, promešati i ostaviti da kvasac nadođe.
- U jednu veću činiju razbiti jaja i umutiti viljuškom. Malu količinu izdvojiti sa strane u tanjir, za kasnije premazivanje. 
- U činiju sa jajima dodati kašičicu šećera, zatim ulje, pavlaku i jogurt, pa sve sjediniti. Potom dodati i nadošli kvasac, promešati, pa dodati i oko 500 g brašna. Staviti i kašičicu soli, pa sve promešati. Uz postepeno dodavanje preostale količine brašna, rukama zamesiti testo. Ostaviti ga u činiji pokriveno krpom, da narasta 45 min. do sat vremena.
- Naraslo testo lagano premesiti i podeliti na 2 jednaka dela, i ostaviti ga da stoji još 10-ak minuta.
- Nakon toga, uzeti jedan komad testa i tanko ga razviti oklagijom, u pravougaoni oblik. Dužina tog pravougaonika trebalo bi biti nešto veća od dužine pleha u kojem ćete peći štrudle. Testo iseći uzduž na 3 trake. Na svaku traku, uz njenu ivicu, stavljati džem (ili sir) i umotati, odnosno, urolati testo. 3 tako dobijene ,,štrudle'' staviti jednu do druge, pričvrstiti ih prstima pri vrhu jednu uz drugu i isplesti kao pletenicu. Na kraju samo malo podvući krajeve pletenice ispod, da se ne bi rasplela. Prebaciti u pleh obložen papirom za pečenje.
- Postupak ponoviti i sa drugim komadom testa.
- Dobijene štrudle-pletenice ostaviti da narastaju pokrivene krpom, bar još pola sata. Neposredno pre pečenja pomešajte jaje, koje ste izdvojili u tanjir, sa malo mleka, i njime premažite štrudle. Onu koja je slana možete posuti susamom. 
- Peći u rerni zagrejanoj na 200˚C. Nakon 10-ak minuta možete smanjiti temperaturu na 180˚C i ostaviti da se ispeče do kraja. Pečene štrudle pokriti čistom krpom i ostaviti da se prohlade. Pre služenja, po želji, slatku štrudlu posuti šećerom u prahu.


Testo, čini mi se, ni kod jedne klasične štrudle koju sam pravila/probala nije ovoliko mekano! Ukoliko ohlađenu štrudlu umotate u krpu, pa potom stavite u kesu, ona će i sutradan biti podjednako meka. Vrlo je ukusna i u slanoj i u slatkoj varijanti, a vi samo treba da odaberete svoju omiljenu, zasučete rukave, i uz malo vremena, truda i pristupačnih sastojaka dobićete dve izdašne štrudle neobičnog izgleda.


Ukoliko isprobate recept, javite mi svoje utiske. Na fejsbuku ćete me pronaći ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари