Kolačići sa kakaom i komadićima čokolade

Prelepi kolačići bogatog čokoladnog ukusa! Recept sam pronašla u knjizi ,,Zdravije iz rerne'' Lorejn Paskal i prenosim vam, u nastavku, njegovu malo izmenjenu verziju.


Kolačići, a ne keksići, isto kao i oni sa đumbirom o kojima sam već pisala (ovde). Mekani su, potpuno čokoladnog ukusa, a ako ste ljubitelj grickanja kolača uz mleko, onda će vas obradovati činjenica da ovim kolačićima nema ravnih kada je slaganje sa mlekom (i to hladnim!) u pitanju :) Samo se tope u ustima! Ipak, meni su najlepši bez ikakvih dodataka, jer ne bih da išta naruši tu njihovu čokoladnu savršenost.


Kao i kod pomenutih kolačića sa đumbirom, i ovde sami određujete koliko kolačića želite da napravite. Pravila sam ih i veće, kada ih je bilo 12 komada, a pravila sam ih i manje, tako da ih bude 20. Više mi se sviđa kada su manji, pa ih tako najčešće i pravim.

Veći kolačići, kada sam napravila 12 njih.
Sastojci:

100 g mekog belog brašna
100 g integralnog brašna
50 g čokolade za kuvanje (ili mlečne)
25 g ovsenih pahuljica
25 g kakao praha
1 puna kašičica praška za pecivo
1/4 kašičice sode bikarbone
90-100 ml suncokretovog ulja
1 jaje
70-80 g šećera
1 kesica vanilin šećera

Manji kolačići, kada ih je bilo 20.
Priprema:

- U jednoj posudi pomešati obe vrste brašna, kakao, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i pahuljice. Tome dodati i čokoladu iseckanu na sitne komade.
- U drugoj posudi umutiti jaje viljuškom, dodati šećer, vanilin šećer, zatim i 90 ml ulja i sjediniti. Toj smesi dodavati postepeno sastojke iz prve posude. U početku mešati viljuškom, a kasnije testo umesiti rukama. Ukoliko se čini previše suvim, dodajte još 10-ak ml ulja. Trebalo bi da se dobije čvrsta, ali lepljiva smesa.
Ukoliko želite kolačiće koji će biti približno iste težine, to ćete postići uz pomoć digitalne vage. Ako vam to nije bitno, onda samo uzimajte smesu otprilike, kako biste dobili 15 - 20 kolačića.
- Vlažnim rukama oblikovati kuglice i ređati na pleh obložen papirom za pečenje. (Znajte da će vam dlanovi biti skroz lepljivi od ove smese! :D Ali, nešto se mora istrpeti zarad dražesnih kolačića.)
Ostavljati dovoljno razmaka između njih, jer će narasti tokom pečenja. 
- Spljoštiti ih, potom, dlanom, na debljinu od oko 1 cm. Ukoliko ih samo budete pritisli dok su na plehu, moguće je da će se napraviti pukotine po obodu kolača. Ukoliko to ne želite, onda svaku kuglicu spljoštite lepo rukama i oblikujte u okrugli kolačić debljine 1 cm. Kada su kolačići manji, skloniji su pucanju.
- Peći u rerni zagrejanoj na 190˚C 10-ak minuta. Budite obazrivi i proveravajte ih i odozdo, jer su jako tamni pa se lako može desiti da izgore, a da ni ne primetite. Treba da budu mekani na dodir, ali lepo pečeni. Izvađene kolače ostaviti da se malo prohlade u plehu. Tada će se malo i stvrdnuti.
- Ja ih obično nakon toga stavim na neki veliki tanjir da se potpuno ohlade. Posle ih možete čuvati u nekoj posudi, ali ne garantujem da će vam dugo potrajati, neodoljivi su! :)
 
U društvu sa kolačićima sa đumbirom. :)

Kolačići su lepi i dok su još uvek topli, ali i kada se potpuno ohlade. Nekako su mrvičasti i rone se, bogati su kakaom i nisu suviše slatki, ali tu uskače čokolada da vas iznenadi slatkoćom i drugačijom teksturom. Nekada umem da stavim polovinu mlečne, a polovinu čokolade za kuvanje, pa tako kolačići budu za nijansu slađi.


Brzo se prave, ne oduzimaju ni sat vremena, a vrlo su ukusni! Nakon što sam prvi put isprobala recept, pravila sam ih dosta puta i uvek se iznova oduševim kako nešto tako jednostavno može biti toliko ukusno!


Ukoliko i vi poželite da uživate u ovim kolačićima, i napravite ih, pišite mi svoje utiske i šaljite fotografije kolača. Na fejsbuku sam ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!


Коментари