Posne vanilice


Tako ukusne, mirišljave, prhke i nežne.


Kada sam ranije tražila recept za posne vanilice, nijedan koji sam pronašla nije mi se u potpunosti dopao. Tako sam ja osmislila ovaj, i više ga ne menjam. Bez masti i bez margarina, ove vanilice savršene su za vegetarijance, vegane, kao i za one koji poste.
 

Sastojci:

400-450 g brašna T-400
200 ml suncokretovog ulja
100 ml belog vina
1/4 kašičice C Praška za pecivo
pekmez od kajsije


Priprema:

Prosejati oko 400 g brašna u činiju, dodati C Prašak za pecivo i promešati. Zatim dodati ulje i vino, te zamesiti testo uz dodavanje još brašna, ukoliko je to potrebno. Testo ne treba biti pretvrdo, ali se ne treba ni lepiti za ruke. Meni je bilo potrebno nešto više od 400 g brašna. Umešeno testo staviti na pobrašnjenu podlogu i razviti oklagijom na debljinu ne veću od 5 mm. Okruglom modlicom ili čašom (koristila sam čašicu prečnika 4 cm) vaditi komade testa i ređati ih na pleh obložen papirom za pečenje. Ostavljati između njih mali razmak, ne treba da se dodiruju. Ostatke testa malo premesiti, razvući i opet vaditi krugove, i tako sve dok se ne utroši testo. Keksiće peći u rerni zagrejanoj na 180˚C. Nakon 10-ak minuta počnite da ih proveravate, jer neće mnogo promeniti boju, zato ih treba pogledati i kakve su odozdo, da se ne bi prepekle.
Kada se keksići ispeku, svaki drugi mazati pekmezom od kajsija (ili nekim drugim po vašem izboru) i nežno preklopiti nenamazanim keksićem,  a potom uvaljati u mešavinu prosejanog C Šećera u prahu i C Vanilin šećera.




Vanilice ne treba posebno hvaliti, jer svi znamo koliko su ti jednostavni kolačići divni i ukusni. A, ove nisu ništa manje lepe zato što su posne. To mi kažu oni koji vole i masne, i ja im verujem. :) Možda će mnogi sada reći kako u vanilice ne ide prašak za pecivo, ali, u ove ide. :D Pravila sam ih pre svega za sebe i po svom ukusu, a onda sam videla da se sviđaju i svima koji su ih probali. Jako su ukusne, posebno ih volim sa pekmezom od kajsija koji je blago kiselkast. Sasvim su dovoljno slatke (za moj ukus na trenutke i preslatke) iako u testu nema šećera.


Vrlo su simpatične ovako malene, ali ako želite da budu malo većeg prečnika, slobodno ih možete tako i napraviti. Meni su, međutim, ovako baš lepe. Naravno, što duže stoje, to su lepše. Ali, ne mogu da potraju baš dugo, eventualno dan i po, dva, jer su jako ukusne, i ne znam ko bi uspeo da im odoli. Od ovih sastojaka dobije se 25 do 30 vanilica, a vi slobodno možete duplirati smesu, i tada će vam za pečenje biti potrebna dva pleha. :)


Radovala bih se ukoliko isprobate recept i napišete mi svoje utiske. Možete me naći i na fejsbuku, gde rado objavljujem fotografije koje mi šaljete kada isprobate neki moj recept.
 
 

Do narednog recepta,

Prijatno!


* Recept je realizovan u saradnji sa C Slatka tradicija.

Коментари