,,Lavirint'' kolač


Poput štrudle sa čokoladnim punjenjem, mekan i ukusan kolač, obogaćen aromom ruma.


Recept za ovaj vrlo zanimljiv kolač videla sam na YouTube kanalu Sašina kuhinja. Jako mi se svidela jednostavnost njegove izrade i divan finalni rezultat i izgled kolača. U lepotu ukusa nisam ni sumnjala, jer šta god sam probala iz Sašine kuhinje, sve je bilo preukusno!
 

Testo je jako mekano i lagano, punjenje čokoladno, a aroma ruma se u to savršeno uklopila, i učinila ovaj kolač još privlačnijim. Rečima je malo teže opisati proces pripreme, no, ja ću se potruditi da vam to objasnim. Naposletku, u Sašinom videu možete videti čitav postupak. :)


Sastojci:

370+50 g brašna
1 kesica C Suvog kvasca
200 ml mleka
75 ml suncokretovog ulja
2 kašike ruma
pola kašičice soli
čokoladni krem (ili krem sa lešnikom) za premazivanje testa
C Šećer u prahu za posipanje


Priprema:

Toplo mleko sipati u veću činiju, dodati C Suvi kvasac, šećer i 50 g brašna, razmutiti i ostaviti da odstoji 10-ak minuta. Dodati ulje, rum, C Vanilin šećer i so, pa promešati. Dodati prosejano brašno i umesiti mekano testo. Staviti ga u činiju, pokriti krpom i ostaviti ga da narasta 40 minuta. Potom ga malo premesiti, a zatim ga oklagijom razvući u veliki krug. Na središnji deo kruga (ostavljajući sam centar prazan), 10-ak cm daleko od spoljašnjeg ruba, namazati krem, sa čijom količinom ne treba preterivati. Spoljašnji deo kruga koji je nenamazan može se malo premazati mlekom, uz pomoć četkice. Kod mene to nije bilo neophodno. Centralni deo kruga, koji je, takođe, nenamazan, preseći nožem unakrsno, i testo zatim rolati od unutra ka spolja, tako da se dobije dugačak lanac od testa. Na radnu površinu, u sredinu tog lanca, staviti tepsiju dimenzija 25x35 cm prethodno premazanu margarinom ili puterom. Testo prebaciti u tepsiju, tako što ćete jedan kraj smestiti uz sam zid tepsije po dužini, zatim, naspram njega na isti način smestiti i drugi kraj, a ostatke testa sa leve i desne strane ubaciti u tepsiju ka sredini tepsije, i na taj način dobiti oblik koji podseća na veliko latinično slovo ,,H''. Testo pokriti krpom i ostaviti da narasta oko pola sata, a potom ga peći u rerni zagrejanoj na 200˚C, dok lepo ne porumeni. Pečen kolač se sa lakoćom izvadi iz tepsije. Možete ga odmah posuti C Šećerom u prahu, ili ga, kao ja, umotati u krpu, a kad se malo prohladi, seći na parčad i po potrebi posipati šećerom.


Kolač je jako ukusan i dok je još topao, ali i kada se ohladi. Nestane vrlo brzo, da znate. Dok sam se okrenula, već je bio prepolovljen. :) Nisam sigurna, ali mislim da bi i sa nekim gušćim džemom takođe bio jako lep, ali ni sa njegovom količinom ne bi trebalo preterivati. Ukoliko isprobam i tu varijantu, javljam vam.


Unapred se radujem vašim utiscima i fotografijama! Pišite mi ovde u komentarima, ili me potražite na fejsbuku.
 

Do narednog recepta,

Prijatno!


* Recept je realizovan u saradnji sa C Slatka tradicija.

Коментари