Rolat sa džemom od kajsija



Ne verujete da se može napraviti ukusan rolat sa samo tri jajeta? Pokazaću vam da može. I to kakav rolat!


Osnovu rolata čine jaja, pa se tako smatra da, što ih više ima, to će rolat biti bolji. Stalno nailazim na recepte u kojima je to pet, šest, pa i više jaja. Nema sumnje da su takvi rolati bogati i odličnog ukusa, ali, zašto šest, kada može tri? :) Nedavno sam među gomilom recepata opet naišla na ovaj koji imam već godinama unazad i po kome sam već pravila rolat, ali od silnih recepata i isprobavanja raznih kolača bio je zapostavljen. Nakon više od godinu dana opet je došao na red. Trudiću se da više ne bude zanemaren ovoliko dugo, zato što je sjajan.


Videla sam (po reakcijama onih koji me prate na fejsbuku) da vam se rolat jako dopao, pa sam zato požurila da recept podelim sa vama. Sada se možete sami uveriti da je ovaj rolat fenomenalan!


Sastojci:

3 jajeta
6 kašika vruće vode
150 g šećera
1 vanilin šećer
100 g brašna
1 kašičica praška za pecivo
džem od kajsija
30 g čokolade za kuvanje
malo ulja


Priprema:

Razbijte jaja u posudu za mućenje. Umutite mikserom, a zatim postepeno dodajte vruću vodu ne prekidajući mućenje. Primetićete kako se smesa uvećava. Lepo umutite, da bude penasto. Zatim dodajte šećer i vanilin šećer, i dalje muteći. Nakon toga postepeno dodajte brašno pomešano sa praškom za pecivo. Smesu dobro sjedinite i izlijte u pleh (40x30 cm) obložen papirom za pečenje. Biskvit sam pekla na oko 180 stepeni, dok nije dobio lepu boju. Fino će narasti u rerni.
Pečen biskvit prevrnite na kuhinjsku krpu obilno posutu kristal šećerom, odlepite papir sa njega, i urolajte ga (po dužoj strani). Ostavite da se ohladi.
Ohlađen biskvit odmotajte, premažite celu površinu džemom od kajsija (Nemojte da preterujete sa količinom, bitno je da ga svuda ima, ali ne i da bude u predebelom sloju. Ali, ako volite više fila, vi stavite više. Mada, smatram da, kada je džem u pitanju, manje je više.) i opet urolajte. Istopite čokoladu (kojoj ste dodali, otprilike, kašičicu ulja) na pari i njome prošarajte rolat. Ostavite u frižider da se čokolada stegne, a onda režite parčad i služite.


Možete koristiti džem koji želite (ili, pak, neki drugi fil), ali meni je ipak u ovakvim poslasticama najdraži ovaj od kajsije (domaći!), a i originalni naziv recepta jeste Rolat s kajsijama, baš zato što se pravi sa ovim džemom. Čokolada preko nije obavezna, ali jako doprinosi celokupnom utisku. Rolat izgleda još primamljivije, a blago gorki ukus crne čokolade pridonosi ravnoteži ukusa i ne dozvoljava da rolat bude presladak


Rolat je najbolje čuvati u frižideru, kako bi čokolada ostala čvrsta, a i sam kolač je tako još ukusniji. Izuzetno je mekan, sunđerast i neverovatno podseća na kupovne rolate, s tim što je ovaj znatno svežiji i ukusniji. Dopao se svima koji su ga probali, i čudili su se kako to da u njemu ima samo tri jajeta. :D Od ovog rolata dobićete, otprilike, 16 parčadi. Ah, da, ima i jednu manu... Brzo nestane! :))


Ukoliko odlučite da isprobate recept (a verujem da hoćete), pišite mi svoje utiske ovde ili na fejsbuk stranici. Možete mi slati i vaše fotografije rolata, a ja ću ih rado objaviti na stranici. :)

Do narednog recepta, 
Prijatno!

Коментари