Kukuruzni mafini sa sirom, bez jaja



Jako ukusni mafini, idealni za doručak ili večeru!


U poslednje vreme često isprobavam recepte za mafine - i slatke i slane. Njih će tek biti na blogu! Za početak, podeliću sa vama recept za ove super mafine u kojima nema jaja, ali su i pored toga divno mekani i jako ukusni. Pored toga, u sredini svakog mafina nalazi se kuglica od sira, zbog čega njegov presek deluje zanimljivo. Recept sam nedavno pronašla ovde i unela samo malo izmena.


Sastojci:

200 g kukuruznog brašna
100 g prosejanog belog brašna
malo kukuruznog (ili pšeničnog) griza
sir (u kocki ili sitan, po potrebi)
1 kesica praška za pecivo
pola kašičice soli
100 ml suncokretovog ulja
malo jogurta
susam za posipanje

Priprema:

Pomešati obe vrste brašna, dodati im so i prašak za pecivo, i promešati. Dodati ulje, a zatim i jogurt, tek toliko da se zamesi ređe testo. Sir zgnječiti viljuškom (ukoliko je u kocki), te mu dodati malo griza. Ja sam stavila samo malo pšeničnog griza, tek da povežem smesu, jer od sira treba napraviti kuglice. Moj sir je bio prilično suv, pa nije bilo potrebe za velikom količinom griza (u originalnom receptu stoji 100 g). Dakle, od sira pomešanog sa grizom napravite 12 kuglica, prečnika oko 2 cm. Na dno svakog kalupa* stavite punu kašiku testa, pa preko toga jednu kuglicu, pa preko nje rasporedite ostatak testa. Odozgo mafine pospite susamom, i pecite ih na 180˚C, dok ne porumene. Pečene mafine izvadite iz rerne, ostavite ih 10-ak minuta u kalupu, a potom ih izvadite.

*Moj kalup je teflonski, pa obavezno koristim korpice za mafine. Vi radite onako kao i uvek kada pečete mafine.


Obožavam mafine zato što kod njih možete da kombinujete različite sastojke, pa i da neke sastojke ubacite samo u nekoliko kalupa. Tako sam ja kod nekoliko mafina, u gornji deo testa, koji dolazi iznad loptice od sira, umešala kašiku ljutenice i tako dobila šareni mafin, pomalo ljut i vrlo ukusan! Sir se malo istopio, tako da nemam taj savršeni kružić u sredini, ali to nije važno. Ukus je divan kada zagrizete tu lopticu od sira. Kao da jedem neku piticu sa puno sira! :)


Vrlo često, deo kukuruznog brašna (navedenog u receptima) zamenim brašnom za palentu. Za ove mafine se stvarno ne sećam da li sam to uradila, ali kada bih sada htela ponovo da ih pravim, sigurno bih! :)
Jako su ukusni i topli i kad se ohlade, mekani i rupičasti, prosto da ne poverujete da u njima nema jaja. Možete im dodati i još neke sastojke kole volite (kisele krastavčiće, masline, ajvar...), ili začine, tako da ovi mafini budu baš po vašem ukusu.


Uvek se opredelim za mafine kada nemam vremena za neki doručak ili večeru čija je priprema zahtevnija. Ovi su odlični i onda kada zaboravite da kupite jaja ili vam trebaju za nešto drugo, a nemate kada da ih kupite. 😄 Ili ako ih, jednostavno, ne volite i ne jedete! 
Ukoliko probate ove mafine, pišite mi (ovde ili na fejsbuk stranici) i šaljite fotografije isprobanog recepta. ♡



Do narednog recepta, 

Prijatno!

Коментари