Domaći Banini



Ukusni kolačići za koje verujem da svi znate. Nije na odmet da i ja dodam na blog svoju omiljenu verziju ove poslatice.


Domaća verzija Banini kolačića, ukusnih, mirišljavih, hrskavih i mekanih u isto vreme.


Recept za ovaj kolač imam odavno u staroj svesci sa receptima, ali sam nedavno otkrila recept sa istim sastojcima, ali sa razlikom u njihovoj količini, pa su kolačići ispali još i lepši od onih kakve sam ranije pravila. Recept je sa bloga Kuhinja zaposlene žene, a ja sam samo smanjila količinu šećera. Sve ostalo je rađeno po receptu.


Kolačići su dosta manji od onih kakve sam obično pravila, a baš zbog toga mi se još više sviđaju! Spolja su blago hrskavi, a unutra divni, mekani. Najbolji su sa džemom od kajsije, mada možete staviti i neki drugi koji volite, ili, pak, neki čokoladni krem.


Sastojci:

2 jajeta
180-200 g šećera
1 vanilin šećer
200 ml ulja
nešto manje od 500 g brašna
1 prašak za pecivo
džem od kajsije

Priprema:

U većoj posudi mikserom umutiti jaja, dodati šećer i vanilin šećer, neprestano muteći. Nakon toga uliti ulje i mutiti dok se sasvim ne sjedini. Zatim dodati prosejano brašno pomešano sa praškom za pecivo, te ručno ili mikserom umesiti glatko testo (ja sam u početku, dok je još bilo malo brašna, mutila mikserom, a potom, kada je smesa postala gusta, mesila ručno).
Podeliti testo na četiri dela. 
Prvi deo uvaljati u oblu pantljiku prečnika 3 cm, pa odsecati parčad dužine 3 cm.
Svako dobijeno parče oblikovati u kuglicu, ređati u pleh obložen papirom za pečenje, te u svaku od njih utisnuti rupu drškom od varjače (ne pritiskati do kraja) i u nju staviti malo džema od kajsije. Postupak ponoviti sa preostala tri dela testa. Od jedne pantljike dobijala bih 15 - 20 keksića, tako da ih je ukupno bilo za jedan ceo pleh i više od polovine drugog. Baš su izdašni!
Peći u rerni zagrejanoj na 180˚C. Kod mene su se ispekli neverovatno brzo! Pekla sam ih 3-4 minuta na oba grejača, a posle toga još neko vreme sa isključenim donjim, jer su odozdo vrlo brzo potamneli. Budite oprezni sa njima!


Kolačići se prave jako brzo i od običnih sastojaka, mislim da bi svakome uspeli! Odlični su uz kafu ili čaj. Čim ih zagrizete odmah nailazite na punjenje, pa nema dugog grickanja dok se dođe do najlepšeg dela. :D Odmah osetite svu njihovu lepotu!  Maleni i simpatični, savršeni su za praznike uz ostale keksiće. Pa, ako još uvek niste odlučili šta ćete praviti, evo predloga! Dopašće vam se, sigurno!


Ukoliko rešite da ih isprobate, javite mi utiske (ovde ili na fejsbuk stranici) i šaljite fotografije! 

 

Do narednog recepta,

Prijatno, i srećna vam Nova godina! 🎄🎉🎅⛄😊💕

Коментари