Falafel od leblebije i belog pasulja

Na blogu već postoji jedan recept za falafel (ovde), ali ovaj pored leblebije sadrži i pasulj, i spremljen je na drugačiji način, tako da se prilično razlikuje od gorepomenutog imenjaka.


U prvom receptu za falafel sam već pisala o tome kakva je to vrsta jela i šta obično sadrži, pa to neću ponavljati, već ću odmah preći na recept. Pre toga ću samo napomenuti da je ovako spremljen falafel meni još ukusniji nego kada sadrži samo leblebije (iako je i tada jako ukusan), pored toga je i dosta sočniji i mekši.


Sastojci:

130 g nauta (leblebije)
120 g belog pasulja (gradištanac)
1-2 kašike integralnog brašna
2 kašike maslinovog ulja
1 manja glavica crnog luka ili 1/2 veće glavice
1/2 kašičice mlevene slatke paprike (+ malo ljute, ko voli)
2 kašike svežeg sitno iseckanog peršuna
1/2 kašičice belog luka u prahu (može i narendani sveži, 2 čena)
1/3 kašičice mlevenog kumina (nije obavezno)
mleveni crni biber
so, po ukusu
ulje za prženje (koristila sam suncokretovo)


Priprema:

Leblebiju i pasulj u zasebnim posudama potopiti u vodu veče pre pripreme i ostaviti ih tako preko noći. Sutradan i leblebiju i pasulj ocediti, isprati i staviti u dublje šerpe, preliti vodom i kuvati na umerenoj temperaturi. Nešto će se verovatno skuvati brže, kod mene se obično leblebija duže kuva. Zrna treba da budu mekana, takoreći pred raspadanjem.
Kuvani naut i pasulj ocediti, prohladiti, pa samleti. Ja ih lepo sameljem u secku, pritom dodajući ulje i začine. Jedan mali deo nauta i pasulja ostavim sa strane i njega izgnječim viljuškom, kako bi se krupniji komadi videli kroz falafel.
Crni luk sitno naseckati i propržiti na ulju.
Lepo samlevene mahunarke staviti u činiju, dodati sve preostale sastojke, proprženi crni luk i jednu kašiku brašna (po potrebi dodati i drugu), pa rukama lepo umesiti smesu. Nauljenim ili vlažnim rukama uzimati smesu i od nje praviti pljeskavice prečnika otprilike 8, 9 cm i debljine oko 1 cm. Naravno, možete ih praviti i veće ili manje, kako vama odgovara.
Pre prženja, falafel bi trebalo da odstoji makar pola sata u frižideru.
U tiganj uliti ulje, i kada se zagreje, spuštati u njega pljeskavice. Nakon par minuta pažljivo ih podizati spatulom kako biste videli da li su porumenele sa donje strane. Ako jesu, okrenite ih, pa pustite da se isprže i sa druge strane. Dolivati ulje po potrebi, ali ne preterivati sa njim, pljeskavice ne treba da plivaju u ulju. Vrlo brzo su gotove, jer je dovoljno samo da dobiju rumenu koricu, pošto su naut i pasulj već lepo skuvani. Pržene pljeskavice stavljati na salvetu ili ubrus kako bi se upio višak masnoće.
Služiti tople.


Ovom prilikom sam uz falafel napravila i ove divne posne lepinjice (recept), ali bi uz njega odlično išao i naan (recept), kao i bilo koje tortilje (recept). Pored njega u lepinjicu možete staviti i neko povrće, ajvar, a ako niste vegan - kiselu pavlaku i majonez. Napravite svoju omiljenu kombinaciju i uživajte, jer je ovako spremljen falafel zaista divan!
 

Iako uglavnom biram da falafel pečem u rerni, kao onaj koji sam gore spominjala (nije loše premazati ga maslinovim uljem pre pečenja), priznajem da je ukusniji kada je pržen. Dosta je sočniji, pa se samo topi u ustima! :) Vi birajte, kako vam je lakše i kako vam se više sviđa. Što se začina tiče, uvek možete dodati one koje volite. Neki u falafel stavljaju i korijander, muskatni oraščić, kari, kim...  


Ukoliko odlučite da isprobate recept, pišite mi svoje utiske i komentare. Na fejsbuku ćete me naći ovde


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари

  1. Postovana, jeste li probali da ne przite luk, kao kod nasih pljeskavica?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Kada kažete ,,Vaših'', mislite na pljeskavice od mesa?
      Probala sam i ne sviđa mi se što luk tako ostane živ i oseti se pod zubima. Nekako mi se ne uklapa tako u finu teksturu falafela. A i ukus mi se ovako više sviđa. :)
      Pozdrav!

      Избриши

Постави коментар