Pečene krofne (Doughnuts)



Kada budete probali ove krofne, zaboravićete na pržene! Veoma su ukusne i izgledaju jako lepo, a prave se jednostavno, pa ih lako možete uvrstiti u svoj praznični jelovnik! 🎄


Još pre više od godinu dana, na blogu Sparks of Beauty, objavila sam recept za pečene krofne drugačije od ovih, ali, takođe divne! Tada sam mislila da bolji recept za krofne koje se peku ne mogu naći, ali... Kako sam se samo prevarila! Ove su još ukusnije, a uz to i dekorativnije! ♡
 

Recept sam najpre videla na sajtu Mesimo zajedno, a zatim i na sajtu Coolinarika. Pročitavši tamo brojne pozitivne komentare i videvši veliki broj fotografija isprobanog recepta, nisam sumnjala da će ovo biti izvrsne krofne. Malo sam izmenila recept, što zbog dostupnosti određenih sastojaka, što zbog toga što neke sastojke baš ne volim, pa vam takvu verziju i prenosim.


Sastojci:

oko 500 g glatkog brašna
pola kesice praška za pecivo
1 kesica suvog kvasca
1 kašičica soli
100 g šećera
malo cimeta
2 jajeta
150 g kisele pavlake
50 ml suncokretovog ulja + za premazivanje krofni
100-150 ml mleka (dodavati po potrebi)

Za dekorisanje:

100 g crne čokolade za kuvanje
50 g bele čokolade za kuvanje
kakao mrvice
Dr. Oetker Dekor mix zvezdice

 🎄🎄🎄

Priprema:

Brašno prosejati sa praškom za pecivo u veću posudu. Dodati kvasac, so, šećer i cimet. Sve promešati. Dodati razmućena jaja, pavlaku, ulje i toplo mleko, te sve povezati u mekano testo. Umesiti glatko testo. Ostaviti ga da odstoji 15-ak minuta.
Razviti testo oklagijom na debljinu od oko 1,5 cm i  izrezati krugove modlom ili čašom, prečnika 8 cm. Manjom modlom (koristila sam plastični zatvarač od flaše, prečnika 3 cm) vaditi kružiće u sredini većih dobijenih krugova. Testo koje ostane od izrezivanja krofni premesite, i postupak ponavljajte dok ne utrošite sve testo. Od ovih sastojaka dobila sam 19 krofni.
Krofne naslagati na pleh prekriven papirom za pečenje, pokriti krpom i ostaviti ih 45 minuta do sat vremena na toplom. Pre pečenja ih premazati uljem, i peći u rerni zagrejanoj na 180˚C.
Pečene krofne prekriti krpom i ostaviti da se prohlade pre dekorisanja.

Priprema glazure: Na pari otopite čokoladu sa malo ulja i prelijte krofne. Možete koristiti i crnu i belu čokoladu, glazuru od šećera, razne ukrasne mrvice, zvezdice... Mogućnosti su brojne!
Meni su sa čokoladom divne, a još divnije kada ih premažem domaćim džemom od kajsija, pa preko toga prelijem crnom čokoladom. Fantazija! :))


Ne preterujem kada kažem  da na obične krofne neću skoro pomisliti. Nikad ih nisam naročito ni volela, a tek sada, kada imam ovu zdraviju alternativu, ne verujem da ću ih se uskoro uželeti.
Ove krofne su, kao prvo, mnogo lakše za izradu (barem meni). Zdravije su, koliko-toliko, jer ne plivaju u ulju. Ukusnije su, jako lepe i mekane i kada se skroz ohlade, pa i sutradan, što ne mogu reći za pržene krofne. Dobro, možda je lepo kada zagrizete tu krofnu sa savršenim belim prstenom i punu vazduha, a šećer u prahu se razleti na sve strane. :D Ne kažem da to nije radost za nepce. Ali... Ovde imamo nešto bogatiji ukus, kao da jedete nešto što nije ni kolač ni pecivo, već nešto između. Testo je puno, ali mekano, i od jedne krofne bićete i siti i fino ćete se zasladiti. Ja sam krofne, iz straha da će postati suve, umotala u krpu, stavila u kesu, i tako ih čuvala, pa ih po potrebi prelivala glazurom.


Uz kafu ili čaj, dobru knjigu i toplo ćebence, ove krofne biće kao šlag na torti. Zamislite samo taj prizor! Odmah ćete poželeti da ih napravite. Bilo bi mi jako drago da mi pišete svoje utiske (ovde ili na fejsbuk stranici) i šaljete fotografije svojih krofnica. ♡


Do narednog recepta, 

Prijatno! 🍩

Коментари