Indijski hleb - Naan

Recept za Naan izreckan iz nekih novina dugo mi se već vrzma po svesci sa receptima. Kad naiđem na njega samo ga pogledam, pomislim u sebi ,,Moram i ovo jednom da napravim!'' - i ništa. Sve dok mi nije palo na pamet da bi on bio odlična zamena tortiljama, pa sam tako za jedan ručak umesto tortilja napravila Naan. U nastavku pročitajte - kako! 👇


Postoji više vrsta indijskih hlebova koji su, uglavnom, svi, međusobno  slični, i većinom liče na palačinke ili tortilje. Ipak, razlikuju se po načinu pripreme, po nekim od sastojaka, ali i po tome što su karakteristični za različite oblasti Indije. Tu su: Chapati, Phulka, Puri, Roti, Paratha, Naan, Kulcha, Bhatoora, Bakar Khani, Appam, Dosa, Luchi, Puran Poli, Pathiri... Mnogi od njih su nastali u Indiji, ali Naan vodi poreklo iz centralne Azije. I sam Naan može se praviti na različite načine. Nailazila sam na recepte sa kvascem, sa praškom za pecivo, ili, bez ijednog od ta dva. Izabrala sam recept sa kvascem, jer se Naan obično tako i pravi. 😊

☆ Za ove detalje o indijskim hlebovima informisala sam se na sajtu Wikipedia.
 

Kada sam već odlučila da pravim Naan, nisam odmah posegla za pomenutim receptom iz novina, već sam malo istraživala i na internetu. Ovaj recept na Coolinarci mi se posebno dopao, pa sam zahvaljujući njemu dobila ovako lep i vazdušast hleb!


Potrebni sastojci:

- 250 ml mlake vode
- 2 kašike suvog kvasca
- 1 kašika šećera
- 500 g brašna
- 1 kašika soli
- 4 kašike suncokretovog ulja
- 6 kašika jogurta
- 1 jaje
- još malo ulja, za pečenje

🍃🌸🍃

Način pripreme:

U veću posudu uliti 250 ml mlake vode, dodati kvasac i šećer, kašičicu brašna, pomešati da se to rastvori, i ostaviti da nadođe. Tako nadošlom kvascu dodati prosejano brašno, so, ulje, jogurt i jaje, te mesiti dok se testo ne sjedini. Ne sme biti previše tvrdo, već, srednje mekoće. Prekriti ga čistom krpom i ostaviti da narasta, najmanje sat vremena. Kada naraste, podeliti ga na 8 do 10 loptica, premesiti svaku od njih, i razvijati ih u okrugli ili ovalni oblik. Na tiganj staviti malo ulja i dobro zagrejati. Peći hlepčiće na visokoj temperaturi s jedne strane dok se na njoj ne pojave mehurići. Testo će se početi naduvavati, a onda ga okrenite i pecite drugu stranu. Ispečene hlebove uviti u krpu.


Najlepše je jesti ih dok su topli. Vrlo su mekani i vazdušasti, savitljivi poput tortilja, ali deblji i mekaniji. Ja sam ih filovala sosom od paradajza (možete koristiti onaj iz zamrzivača, iz flaša, ili kako ste ga već sačuvali za zimu, samo prilagodite recept tome 🍅), dodala odozgo malo sira, i bili su fantastični! Ovi hlepčići se mogu jesti i umesto običnog hleba, uz bilo koji obrok. Mene su oduševili, i verujem da ću ih često praviti. Probaću malo da eksperimentišem sa začinima, da napravim neku pikantniju varijantu. 🍛 😉

Ukoliko napravite Naan po ovom receptu, obavezno javite utiske i pošaljite mi fotografiju na stranicu bloga.

Do narednog recepta,

Prijatno!

🎄⛄ 💖

Коментари