Hleb sa susamom

Jako mekan i ukusan hleb simpatičnog izgleda i interesantnog načina pripreme.


Kao i još nekoliko odličnih recepata koje sam isprobala, i ovaj sam pronašla na YouTube kanalu Sašina kuhinja. Šta god sam odatle isprobala, uspelo je iz prvog puta! Recepti su jako precizni a čitav postupak lepo je predstavljen u kratkim videima. Uvek se oduševim kako taj čovek sa lakoćom priprema divne stvari! Ovde ću rečima pokušati da vam opišem postupak pripreme ovog hleba, ali vam svakako preporučujem da odete na pomenuti YouTube kanal (klik ovde) i sami pogledate detaljan prikaz izrade.


Ovaj hleb tamo nosi naziv Dečje radosti. Verovatno se zbog samog izgleda i načina na koji se sredina pečenog hleba lepo razmotava hleb dopada deci. :) Ja sam ga nazvala Hleb sa susamom, jer susama ovde ima baaaš dosta, pa tako ovaj hleb malo podseća na đevrek ili perece, posebno kada je još topao. U recept sam unela par malih izmena, pa ću vam ga tako i preneti.


Sastojci:

50 + 450 g mekog brašna
7 g suvog kvasca
2 kašičice šećera
150 ml mleka
80 ml suncokretovog ulja
150 ml jogurta
1 kašičica soli
1 jaje za premazivanje
susam za posipanje


Priprema:

U veću činiju uliti toplo mleko, dodati kvasac, šećer i 50 g brašna, razmutiti, i ostaviti 10-ak minuta, da kvasac nadođe.
U nadošli kvasac dodati ulje i jogurt, pa promešati.
Dodati prosejano brašno i so, pa umesiti testo. Mesiti dva minuta, i ako se baš, baš lepi za ruke ili radnu površinu, dodajte još malčice brašna.
Testo staviti u činiju, pokriti krpom (ili providnom folijom) i ostaviti da narasta 45 minuta.
Naraslo testo premesiti, odnosno, mesiti dva minuta. Podeliti ga na 8 jednakih delova.
Svaki deo razvući oklagijom u krug prečnika, otprilike, 20 cm.
Slagati jedan na drugi, tako što svaki sledeći krug prekrije, otprilike, 2/3 prethodnog.
Tako dobijeni ,,lanac'' od testa urolati po dužini, pa uviti u krug tako da izgleda kao puževa kućica. :) Pogledati video!
Prebaciti u pleh prekriven papirom za pečenje, premazati umućenim jajetom i obilno posuti susamom.
Ostaviti hleb da narasta 30 minuta.
Peći u rerni zagrejanoj na 180˚C, oko 25 minuta. 
*Napomena: Naredni put ću hleb, čim malo uhvati koricu i krene da dobija boju, prekriti aluminijumskom folijom i tako ga peći 15-20 minuta, a potom bih foliju sklonila i ostavila hleb da se ispeče do kraja, dok odozgo ne dobije lepu boju. Zašto? Zato što je prilično debeo, pa je malo falilo da sama sredina hleba ostane nepečena, jer je hleb odozgo vrlo brzo dobio lepu boju i zamalo da ga izvadim pre vremena. Možda je samo do moje (jake) rerne, ali imajte to u vidu, da vam se ne desi da spolja bude odlično pečen, a unutra testo ostane živo.


Da je hleb jako lep, to možete da vidite i sami, a ja ću vam reći da je izuzetno mekan i vrlo ukusan! Divan je i kada se ohladi i dugo ostaje mek i svež. Kada se ispeče, samo ga uvijte u krpu, a kada se prohladi možete ga tako uvijenog staviti i u kesu, da duže sačuva svežinu. Može se jesti i uz neko jelo, ili uz namaze, kako želite.


Ukoliko isprobate recept za ovaj ukusan hleb, pišite mi svoje utiske i šaljite fotografije hleba, a ja ću ih objaviti na svojoj fejsbuk stranici.
 
Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари