Posni kafeni štapići


Neobični, sa ukusom kafe, sačinjeni od svega nekoliko sastojaka. Super slatka grickalica za one koji poste, ali i za sve koji bi da se zaslade nečim što ne sadrži mlečne proizvode i jaja. I za sve ljubitelje kafe, naravno! :)


Recept koji sam našla u nekom novinskom isečku morala sam dosta da preradim kako bih dobila fine i krckave štapiće. Interesantno je kod njih što su prvog dana samo blago hrskavi po obodu, a u sredini mekani, dok su sutradan dosta tvrđi i baš krckavi, pa budite oprezni sa njima ukoliko imate osetljive zubiće. :)

Sastojci:

180 ml vode
2 pune kašičice kafe
oko 240 g mekog brašna
1 kašičica praška za pecivo
135 g mlevenih oraha
2 kašike suncokretovog ulja
50 g šećera*
1 kesica vanilin šećera
30 g čokolade za kuvanje
1 kašičica suncokretovog ulja
šećer u prahu


Priprema:

Najpre, skuvati običnu kafu od 180 ml vode i 2 puuune kašičice kafe i ostaviti da se prohladi.
U jednoj posudi pomešati brašno (150 g, za početak), orahe, šećer, vanilin šećer i prašak za pecivo.
Prohlađenu kafu procedite (iskoristila sam 135 ml skuvane kafe) i dodajte u posudu sa ostalim sastojcima. Po potrebi dodavati i ostatak brašna, a radi lakšeg oblikovanja i da bi se testo manje lepilo za ruke, dodajte 2 kašike ulja.
Kada testo postane kompaktno, ali i dalje prilično mekano, staviti ga na radnu površinu obilno posutu šećerom u prahu. Oklagijom razviti u pravougaonik debljine prsta, pritom posipajući odozgo brašnom testo, kako se ne bi lepilo.
Nožem seći štapiče široke, otprilike 1, 5 cm i dugačke izmeću 7 i 9 cm. Ređati ih na pleh obložen papirom za pečenje i peći u rerni zagrejanoj na 160˚C. Ja sam ih pekla čitavih 25 minuta, a možda je trebalo i malo kraće, nego je mene bilo strah da unutra ne ostanu gnjecavi. Vi već nakon 15-ak minuta možete pogledati kakvi su odozdo, ali i prepoloviti jedan štapić da vidite kakav je unutra. Dok su vrući, mekši su, a malo se stvrdnu kada se prohlade.
Čokoladu otopiti na pari, sa malo ulja, i njome preliti ohlađene štapiće.

*Sa 50 g šećera, štapići su prilično neslatki, ali uz dodatak čokolade odozgo, meni su bili savršeni. Međutim, ukoliko želite da budu slađi, dodajte još 20, 30 g šećera u testo.



Možda vam način pripreme zvuči malo komplikovano i odvrati vas od pravljenja ovih štapića, ali je zapravo sve veoma jednostavno. Bitno je da testo ne bude pretvrdo, ali da bude kompaktno i da se ne lepi mnogo za ruke. Kao što sam i napisala, ja sam utrošila oko 240 g brašna, i još malo pri razvlačenju testa. Brzo su spremni, i za razliku od nekih kolača sa kafom u kojima se ona takoreći ni ne oseti, jer je ,,progutaju'' drugi ukusi, kod ovih štapića ona je glavna! :)


Eto, nešto vrlo jednostavno, povoljno, bez mleka i jaja, pa u njima mogu uživati svi koji poste. Ukoliko vam se recept svidi i rešite da ga isprobate, volela bih da mi javite svoje utiske. Na fejsbuku ćete me pronaći ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари