Najbrži i najsočniji mafin/kolač

Ne znam jesam li ikada neki kolač brže napravila i jesam li neki toliko puta ponavljala za kratko vreme. Bilo da se odlučite za oblik mafina ili običnog kolača, za višnje, breskve ili džem od kajsija, nećete pogrešiti. Kolač je sočan, mirisan, lagan, voćkast... predivan!


Recept sam videla na blogu Jekin kapric i tamo saznala da on zapravo potiče sa bloga Gaga u kujni. Zahvalna sam i Gagi i Jeki što su nam predstavile ovako jednostavan a ukusan kolač. Izgleda da u njemu ima nečega što vas tera da ga često pripremate,  jer vidim da je i Jeka naglasila kako ga je pravila 3 puta za desetak dana. :) Meni je kokos glavni krivac za to, jer, iako ga ovde ima jako malo, on doprinosi tome da kolač bude sočan, svež, rastresit i da ima nežan, mlečni miris. Druga stvar je ta što se kolač priprema brzo i lako, a isprlja se samo jedna činija i jedna kašika (ukoliko imate digitalnu vagu). Ja isprljam još i jedan tanjir, u koji razbijam jaja. Nikad ih ne dodajem direktno u smesu. :)


Kolač sam pravila na nekoliko načina, sa različitim dodacima, i u tepsiji i u kalupu za mafine. U originalan recept sam unela neke izmene, pa ću vam ga tako i preneti. Vi možete videti Gaginu verziju ovde, i Jekinu ovde.


Sastojci:

150 g belog glatkog brašna
100 g integralnog pšeničnog brašna
120 g šećera
1 prašak za pecivo (10 g)
1 vanilin šećer
40 g kokosa
prstohvat soli
250 ml jogurta (ili 150 ml jogurta + 100 ml mleka)
60 ml suncokretovog ulja
2 jajeta
250 g očišćenih višanja/breskvi
12 kašičica džema od kajsija (za mafine*)


Priprema:

U jednu činiju staviti obe vrste brašna, prašak za pecivo, so, šećer, vanilin šećer i kokos. Sve lepo promešati. U sredini smese napraviti udubljenje, pa tu uliti jogurt i ulje, a zatim dodati i neumućena jaja. Lepo sjediniti kašikom. Peći u okrugloj tepsiji prečnika 26 cm, ili četvrtastoj, dimenzija 30x20 cm. Tepsiju obložiti papirom za pečenje i u nju sipati dobijenu smesu. Po testu poslagati očišćene višnje (Ukoliko želite da budete sigurni da će upasti u testo, malo ih nožem pogurajte nadole. Ja sam ih samo ređala odozgo, i tu su i ostale.) ili breskve isečene na tanke kriške.
Peći u rerni zagrejanoj na 180˚C, 20-30 minuta, u zavisnosti od rerne.
Pečen kolač izvaditi iz rerne, ostaviti da se prohladi, seći na kocke i pre služenja, po želji, posuti šećerom u prahu. Jako je ukusan i topao i kada se potpuno ohladi!


*Napomena:

Poslednji put, ovaj kolač sam pravila u kalupu za mafine, i unela određene izmene:

1. Stavila sam 100 g belog i 100 g integralnog brašna.
2. Umesto 2 jajeta, stavila sam jedno jaje.
3. Mafine sam punila džemom od kasjija - za jedan mafin, jedna kašičica džema. U svaku rupu kalupa stavila sam papirnu korpicu za mafine, i punila ih (skoro čitavom) smesom. Zatim sam preko toga stavljala džem, a preko njega pomalo preostale smese, tek toliko da se prekrije džem. Nakon pečenja, mafine sam ostavila u kalupu 10-ak minuta,  a potom ih izvadila.


Ne mogu da se odlučim na koji način mi je kolač lepši, ali moram priznati da me je u obliku mafina, sa džemom od kajsija, oduševio! Mislim da sočnije mafine nisam jela. Sa višnjama je takođe vrlo, vrlo lep, i nemojte misliti da je poput klasičnog Žutog kolača sa višnjama. Prilično se razlikuju. Sa breskvama je opet, potpuno drugačiji, neobičan i osvežavajuć. Koristeći različite voćkice, sa istom smesom dobijate različite kolače!
 

Još jedna dobra strana ovog kolača je njegova svežina koju on ima i sutradan. Integralno brašno takođe doprinosi tome da kolač ne bude sasvim običan i daje mu dodatni šmek. :) Kokos se oseti vrlo malo, tako da su kolač sa uživanjem ručkali i oni koji tvrde kako ne vole kokos. ;)


Ukoliko odlučite da isprobate recept, pišite mi svoje utiske i komentare. Na fejsbuku ćete me naći ovde


Do narednog recepta,

Prijatno, i srećni praznici!

Коментари