Buhtle sa pekmezom


Obožavam domaća peciva! A vi? Buhtle sa pekmezom su kod mene, odnedavno, visoko na lestvici omiljenih. ♡


Kao što možete videti na osnovu objavljivanih recepata, kiflice sa džemom su nešto što rado i često pravim. Buhtle su ranije bile zanemarene, jer sam smatrala da se od kiflica razlikuju samo po obliku, da je zapravo sve to vrlo slično. E, pa, jeste slično, ali nikako nije isto. Buhtle imaju neku posebnu draž, i zbog toga ih jako volim. Da li je to do ovog recepta, ili zato što ih dugo nisam jela, tek, mislim da bih se sada radije opredelila za njih, nego za kiflice.


Recepata za buhtle ima mnogo, razlikuju se po nekim detaljima, sitnicama, ali i te, naizgled male razlike, dovoljne su da jedne učine boljima od drugih. Recept koji sam imala prepisan u svesci malo sam izmenila, i tako dobila buhtle kojima sam oduševljena, kao i moji ukućani. 


Potrebni sastojci:

oko 900 g brašna T-400
1 kesica C suvog kvasca
2-3 kašike šećera
500 ml mleka
1 jaje
70 ml suncokretovog ulja + za premazivanje
1 kašičica soli

pekmez od kajsije (ili drugi, po vašoj želji)
C šećer u prahu, za posipanje


Priprema:

U 200 ml toplog mleka sipati C suvi kvasac, dodati kašiku šečera, kašičicu brašna, promešati, i ostaviti u poklopljenoj posudici da kvasac nadođe. U veću činiju staviti prosejano brašno (ne celu količinu, već oko 850 g), dodati so, ostatak šećera, i promešati. Potom dodati umućeno jaje, ulje, 300 ml toplog mleka i nadošli kvasac, te mešati kašikom da se sjedini. Po potrebi dodavati brašno, i rukama umesiti glatko testo. Možda će vam biti potrebno i nešto više od 900 g brašna, ali testo ne treba biti tvrdo. Tako lepo umešeno testo staviti u pobrašnjenu posudu, prekriti čistom krpom, i ostaviti na toplom mestu oko 45 minuta do sat vremena, da lepo naraste.
Naraslo testo samo blago premesiti i razviti oklagijom na debljinu od oko 1 cm. Iseći testo na kvadrate željene veličine. Na sredinu svakog kvadrata staviti malo pekmeza. Prstima spojiti krajeve testa i formirati lopticu. Tako dobijene buhtlice ređati u tepsiju obloženu papirom za pečenje (od ove količine napune se bar dve tepsije srednje veličine), pokriti krpom, i ostaviti ih na toplom još pola sata. Neposredno pre pečenja, buhtle premazati uljem (može i mlekom). Peći ih u rerni zagrejanoj na 180˚C, dok ne dobiju lepu, zlatnosmeđu boju.
Pečene buhtle odmah po vađenju iz rerne premazati uljem, i ostaviti ih u tepsiji dok korica ne upije ulje, a potom ih pokriti krpom. Nakon 15-ak minuta možete ih izvaditi iz tepsije, i uviti u čistu krpu, da bi održale svežinu. Pre služenja posuti ih C šećerom u prahu.


Ukoliko vam se čini da je ovo velika količina i ne želite da pravite toliko mnogo buhtli, možete odmah smanjiti količinu sastojaka za pola. Tako sam i ja radila jednom prilikom, i dobila punu tepsiju (prečnika 26 cm) buhtlica. Međutim, nisam količinu svih sastojaka umanjila baš za pola, već sam stavila oko 7 g C suvog kvasca, 2 kašike šećera, oko 50 ml ulja i celo jaje. Što se brašna tiče, njegovu količinu odredite postepeno. Važno je da stavite 250 ml mleka, pa ćete prema tome videti koliko brašna vam treba. Uvek preporučujem njegovo postepeno dodavanje, jer ćete lako dodati još, u slučaju da je testo suviše mekano.


Što se punjenja tiče, tu možete odabrati džem koji želite. Pravila sam ih i sa čokoladnim kremom, i tako su izuzetno ukusne! Ono što je najvažnije je to da je testo jaaako mekano i prozračno. Zato su buhtle vrlo lepe i kada se ohlade, ali, ko bi im odoleo dok su tople! Mekano testo u kombinaciji sa divnim džemom od kajsija i šećernim prahom koji stvara čaroliju pri svakom zalogaju, nešto je čemu se teško odoleva.


Volim da ih pravim za desert, ali i za neku ranu večeru (zašto da ne?), pa tada obično ostavim nekoliko buhtli i za doručak. Ukoliko planirate da ih sačuvate za sutradan, tako umotane u krpu ih samo stavite u plastičnu kesu. Nama ostanu jedino ako pravim punu meru, inače se jako brzo pojedu. :)


Još ne mogu prestati da hvalim testo! :D Moram vam još reći da od njega možete praviti i druge oblike peciva, kao što je ovo na slici ispod. Mada tekstura testa tada biva nešto drugačija, peciva su i tako jako mekana i ukusna! Sigurna sam da se ovo testo može iskoristiti i za kiflice, ali, nisam probala (još uvek).
  

Ukoliko isprobate recept, pišite mi svoje utiske: ovde ili na fejsbuk stranici. Volela bih da vidim i fotografije buhtlica u vašoj izradi, zato mi ih slobodno šaljite, i ja ću ih rado objaviti na stranici.


Do narednog recepta,

Prijatno!


* Recept je realizovan u saradnji sa C slatka tradicija. Na njihovom sajtu možete pronaći sve detalje u vezi sa konkursom Pošaljite recept koji traje do 15-og marta (zato, požurite!), a trenutna tema su domaće štrudle koje sadrže neki od C proizvoda. Najbolje recepte očekuje paket njihovih proizvoda! Sve informacije možete pronaći i na C slatka tradicija fejsbuk stranici.

Коментари

  1. a joj šo ja volim buhtle a ove tvoje bih mogla očima da jedem...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Haha! ♡
      Hvala, draga Zorice! I ja ih sve više volim. :)
      Javite utiske ukoliko isprobate recept. Mogu samo da zamislim kakve bi bile u Vašoj izradi! ^_^

      Избриши
  2. Jel moze maslinovo ulje umesto suncokretovog?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sanja, zaista ne znam, nisam probala. Ne znam da li bi uticalo na ukus peciva. Žao mi je što ne mogu da Vam pomognem...

      Избриши

Постави коментар