,,Zebra’’ kolač sa višnjama, rumom i čokoladom

Dobro poznati kolač, ovoga puta, na moj način. Obogatila sam ga višnjama, rumom i čokoladom i učinila ga raskošnijim, kremastijim, sočnijim i ukusnijim nego ikad!


Svima nam je, bar tako mislim, dobro poznat ovaj mekani, dekorativni crno-beli kolač. Nije da mi se ne sviđa onakav kakvog ga inače znamo, ali, ništa me posebno nije ni oduševljavalo, sem njegovog zanimljivog izgleda. Ono što mi se posebno nije dopalo je količina ulja koja je u receptima koje imam zapisane (i za posnu i za masnu verziju) velika, i to, po mom mišljenju, potpuno bespotrebno. Zato sam odlučila da potpuno sama osmislim recept za testo, i da ga uz pomoć višanja i čokolade učinim interesantnijim. Ne samo da je zanimljiviji, nego je i 100 puta ukusniji. 😁 Baš je kao neka tortica! 😊

 


Sastojci:

2 jajeta

250 g mekog belog brašna

1 kesica praška za pecivo (10 g)

110 g šećera

1 kesica vanilin šećera (10 g)

2 kašike kakao praha

prstohvat soli

150 ml tečnog jogurta

50 ml hladne vode

80 ml suncokretovog ulja

3 kašike ruma

1 kašika vode

300-350 g višanja (zamrznute, merene sa košticama)

Za glazuru:

100 g čokolade za kuvanje

1-2 kašike suncokretovog ulja

 


Priprema: 

 

Mikserom umutiti belanca u čvrst ,,sneg’’.

U drugoj posudi umutiti žumanca sa šećerom i vanilin šećerom, naizmenično dodavati ulje i mešavinu jogurta i vode, neprestano muteći.

Zatim postepeno dodavati brašno pomešano sa praškom za pecivo i solju i lepo sjediniti. Na kraju, u tu smesu dodati sneg od belanaca i lagano promešati (ja to radim uz pomoć silikonske spatule), da se sve sjedini.

Podeliti smesu na 2 jednaka dela.

Kakao pomešati sa rumom i kašikom (ili dve) vrele vode, pa dodati u jedan deo smese i lepo sjediniti, da nema grudvica. Možete probati da posebno dodate kakao, posebno rum, ali ne znam da li bi se kakao u tom slučaju lepo rastvorio.

Dno okruglog kalupa prečnika 26 cm obložiti papirom za pečenje, a stranice nauljiti i pobrašniti.

Na sredinu kalupa staviti 3 kašike bele smese, pa preko nje 3 kašike smese sa kakaom, i postupak ponavljati dok ne potrošite svu smesu.

Na kraju, odozgo poređati očišćene (i odmrznute) višnje, pa većinu njih lagano ugurati u testo, da ne bi sve ostale gore.

Peći u rerni ugrejanoj na 180˚C, sve dok ne porumeni odozgo (videćete po svetlom delu smese), odnosno, dok čačkalica kojom probodete kolač ne izađe suva.

Pečeni kolač ostaviti da se prohladi (možete ga nakon 10-ak minuta pokriti krpom), pa kad se skoro potpuno ohladi, preliti čokoladnom glazurom koju ćete pripremiti tako što na pari otopite čokoladu uz dodatak kašike ili dve ulja.

Ja sam kolač čuvala na sobnoj temperaturi, u najhladnijoj sobi, tako da se čokolada kasnije lepo sekla, ali, ako mislite da vam je u sobi pretoplo, možete ga čuvati u frižideru, pa ga izvaditi bar pola sata pre služenja. 

 


Žao mi je što sam kolač za fotografisanje isekla baš ovde, jer, svako naredno parče imalo je još lepše šare, verujte mi! 😂 No, to nije toliko važno. Najbitnije je da smo mi jaaako uživali u ovom divnom kolaču, i baš razmišljam o tome da ga uskoro ponovo pravim, jer se baš svim ukućanima veoma dopao, a i ja sam baš oduševljena njime.

 

  

Neću vas nagovarati da isprobate recept, jer mislim da su fotografije dovoljno ubedljive i da će vas one naterati da zasučete rukave i napravite ovu divotu!

Ako to učinite, obavezno javite utiske, unapred im se radujem! 💜


Ne zaboravite da lajkujete moju Fejsbuk stranicu i da me zapratite na Instagramu! 📷 

Uzgred, danas slavim svoj prvi rođendan Instagram stranice! 😊🎉🎈

 

Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари