Ovseni kolačići sa đumbirom


Recept je iz knjige Zdravije iz rerne, Lorejn Paskal. Malo sam ga izmenila, i napravila ove mirišljave kolačiće koji divno idu uz kafu, čaj, toplu čokoladu...


Kolačići se prave lako i brzo, bude ih onoliko koliko vi odlučite da ih bude, i prilično su zasitni. Verujem da će se svideti svima koji vole slatkiše sa aromom đumbira.


Sastojci:

125 g integralnog pšeničnog brašna
100 g ovsenih pahuljica
1/2 - 3/4 kašičice đumbira u prahu
1 puna kašičica praška za pecivo
1/4 kašičice sode bikarbone
prstohvat soli
1 jaje
60 ml suncokretovog ulja
60 g šećera
80 g čokolade za kuvanje (opciono)


Priprema:

U jednoj posudi pomešati brašno, pahuljice, đumbir, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i so. U drugoj posudi viljuškom umutiti jaje, dodati šećer, mutiti još malo, dodati zatim i ulje, pa lepo sjediniti. Toj smesi postepeno dodavati sastojke iz prve posude. Ukoliko se smesa učini pregustom, dodati još samo malo ulja. Sve sjediniti da se dobije jednolična, vlažna smesa. Sada je najbolje testo izmeriti na vagi, odlučiti koliko kolačića želite napraviti i izračunati koliko će težiti svaki od njih. Samo sam jednom napravila 12 većih kolača, a svaki naredni put sam od ove smese pravila po 20 kolačića i svaki je bio težak, otprilike, 20 grama. Ukoliko ne želite, ne morate biti toliko precizni, već rukama otprilike uzimajte smesu tako da dobijete između 15 i 20 kolačića.
Vlažnim rukama oblikovati kuglice i ređati na pleh obložen papirom za pečenje. Ostavljati dovoljno razmaka između njih, jer će narasti tokom pečenja. Spljoštiti ih, potom, viljuškom, na debljinu od 1 cm i peći u rerni zagrejanoj na 170˚C, 10-12 minuta, odnosno dok ne budu lepo pečeni, ali i dalje meki na dodir. Najbolje je posle 9, 10 minuta pečenja podići neki kolačić uz pomoć viljuške, i videti koliko su pečeni odozdo. Trebalo bi da tek malo porumene.
Pečene kolačiće izvaditi iz rerne, i ostaviti da se malo prohlade u plehu. Potom ih izvaditi na tanjir i pustiti da se potpuno ohlade (mada ih možete jesti i tople). Po želji ih možete prelivati otopljenom čokoladom (čokoladu izlomiti na kockice, dodati joj 1 kašiku suncokretovog ulja, i otopiti na pari), ili, kao ja, umakati samo donju stranu kolačića u čokoladu. Nakon toga kolačić okrenuti naopako, dok se čokolada ne stegne dobro. Vrlo su lepi i bez čokolade! Ohlađeni kolači mogu se odložiti u kutiju za čuvanje hrane.

Veći kolači, kada sam napravila 12 komada. 



Vrlo su ukusni i topli, a još lepši kada se ohlade. Spolja su blago hrskavi, a iznutra mekani, zato i jesu kolačići, a ne keksići. Po meni, lepše je kada su malo manji, zato ih sada uvek pravim tako da ih bude 20. Kao što rekoh, lepi su i bez čokolade, ali su sa čokoladom bogatiji, slađi, i od čajnog kolačića pretvaraju se u pravi slatkiš. Pravila sam ih već nekoliko puta, a praviću ih i ubuduće. Zima je pravo godišnje doba za grickanje ovih kolačića. :)


Ukoliko isprobate recept, javite mi svoje utiske! Na fejsbuku ćete me naći ovde.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари

  1. Izgledaju predivni , bitce isprobani, javim utiske. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. Cao, evo mene sa utiscima za ove kolacice. Konacno sam ih stigla ispeci, super su ,
    jedino bi ja smanjila ili izbacila sodu, malo se osjeti. Sve u svemu pravicu ih sigurno
    opet . Hvala na receptu i prijatan dan ti zelim :):):)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na javljanju, baš mi je drago da Vam se sviđaju! ^.^
      Za divno čudo, ja nisam osetila sodu, a ni ja je baš ne volim. Probajte samo sa praškom za pecivo onda, nadam se da ništa neće toliko da promeni, narašće svakako. :)
      Veliki pozdrav! <3

      Избриши

Постави коментар