Potaž od povrća


Vrlo ukusno i zdravo jelo, stvoreno baš za hladne zimske dane.


Potaž (Potage) je zapravo vrsta supe, odnosno čorbe, ali je karakterističan po tome što je kremast i bez ikakvih komadića (povrća) u sebi. Inspirisana Mirjaninim receptom (Od slatkoga slađe), i opremljena divnom Metalac šerpom, uz malo truda dobila sam divan rezultat - jako ukusan potaž od povrća! :)



Pomenuti recept se, osim na blogu Od slatkoga slađe nalazi i u knjizi Mirjane Šmit - ...i od slanoga ponešto. Malo sam ga izmenila, pa ću vam ga tako i preneti.


Sastojci:

pola praziluka (od dela bližeg korenu)
2-3 kašike suncokretovog ulja
2 šargarepe
2 krompira
150-200 g karfiola
150-200 g brokolija
mešavina začina
crni biber
peršun
1,4 l vode
200 ml mleka

1 parče hleba
slatka mlevena paprika
sušeni bosiljak
crni biber
malo suncokretovog ulja



Priprema:

Iseckati praziluk, staviti ga u šerpu, naliti malo ulja i propržiti. Zatim dodati šargarepu isečenu na kolutove, dodati vodu, i ostaviti da se kuva 10-ak minuta. Dodati očišćen krompir isečen na kockice, nedugo zatim i komade karfiola, začiniti biberom i mešavinom začina, te ostaviti da se kuva dok povrće ne omekša (brokoli dodati pred kraj kuvanja). Povrće usitniti (koristila sam blender), dodati mleko, i ostaviti potaž da još jednom proključa. Posuti peršunom i skloniti sa šporeta. 


Potaž servirati sa kockicama prepečenog hleba.
Ovako se one spremaju: parče hleba iseći na kockice, pobiberiti, preliti sa malo ulja, dodati malo slatke mlevene paprike i sušenog bosiljka, lepo izmešati rukama, rasporediti u manju tepsiju i staviti u rernu na 100˚C da se suši. Povremeno mešati i paziti da ne izgori. Brzo će biti gotov.

Pravila sam ih od kupovnog hleba, i to svežeg. Ipak ih najviše volim kada su od domaćeg hleba od juče, iako su tada znatno tvrđe. Ove su bile hrskave i prozračne, i pritom jako ukusne! Možete im slobodno dodati još neki začin koji volite, ne morate se ograničiti na ovo što sam ja upotrebila.


Potaž je jako kremast, vrlo ukusan, a u kombinaciji sa prepečenim hlebom je tako neodoljiv! Količinu povrća možete sami odrediti po svojoj želji, ali, srazmerno sa tim menjajte i količinu tečnosti.  


Za mene je ovo jedan kompletan obrok, zdrav i ukusan. Ljubiteljima karfiola i brokolija mora se dopasti, jer su baš njihovi ukusi ovde dominantni. Pritom mi se jako sviđa divna zelena boja za koju je zaslužan brokoli, a još mi se i slaže uz ovu preslatku šerpu. :D


Ukoliko odlučite da napravite i probate ovaj čarobni potaž, pišite mi svoje utiske ovde, ili na fejsbuku. Šaljite mi i fotografije isprobanog recepta, a ja ću ih vrlo rado objaviti na stranici. ♡


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари