Focaccia (Fokača) sa paradajzom, sirom i maslinama



Aromatičan italijanski hleb koji obožavam! Nadam se da ćete ga i vi zavoleti kada isprobate ovaj recept.


Na kulinarskim blogovima može se naći puno recepata za fokaču. Ima ponekih razlika među njima, ali u osnovi, fokača bi trebalo da bude tanak hleb, po teksturi sličan testu za picu. Kada su u pitanju prelivi za fokaču, osnovu čine maslinovo ulje i ruzmarin, ali se ona nadograđuje raznim sastojcima: maslinama, belim lukom, paradajzom, sušenim paradajzom, sirom, začinima... Kada sam prvi put pravila ovaj hleb, pravila sam ga po divnom receptu sa bloga Ja u kuhinji. Radi se o posnoj verziji fokače koja je preukusna, mekana i sočna! Ovu o kojoj danas pišem pravila sam po receptu sa bloga Milin kuvar blog (bolje rečeno, nastala je kao kombinacija dva pomenuta recepta).


Sastojci za testo:

oko 500 g brašna T-400
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
1 kesica suvog kvasca
oko 300 ml tople vode
3+3 kašike maslinovog ulja

Sastojci za toping:

1 paradajz srednje veličine ili 2 mala paradajza
sir po želji (ja sam stavila jednu kockicu kravljeg sira)
10-ak maslina
50 ml maslinovog ulja
beli luk u granulama (dodati po sopstvenom ukusu)
suvo začinsko bilje (ruzmarin, bosiljak, origano, majčina dušica)
mleveni crni biber
malo krupne morske soli 


Priprema:

U većoj posudi pomešati prosejano brašno, so, šećer i suvi kvasac. Dodati toplu vodu, 3 kašike ulja i zamesiti meko testo. Prebaciti na radnu površinu, pa uz dodavanje brašna po potrebi, formirati testo koje se blago lepi za ruke. U čistu činiju sipati 3 kašike ulja, pa preko staviti formirano testo i dobro ga uvaljati u ulje sa svih strana. Pokriti krpom i ostaviti 30 minuta na toplom, da malo naraste. 
Nakon toga, na uljem podmazanom plehu (ili prekrivenom papirom za pečenje) razvući naraslo testo rukama.  Ja sam ga razvukla na gotovo celu površinu velikog pleha za rernu, pa je ispala skoro četvrtasta. Razvučeno testo pokriti krpom i ostaviti na toplom 30-ak minuta da odstoji. 
Za to vreme, pripremiti toping: sitno iseckati paradajz, sir i masline. 
U šoljicu sipati maslinovo ulje, dodati beli luk, biber i suve začine, pomešati i ostaviti da malo odstoji. 
Nakon što je testo ,,odmaralo'' 30 minuta, izbockati ga kažiprstom odozgo, poređati po njemu paradajz, sir i masline i preliti ga pripremljenim uljem sa začinima. Na kraju, odozgo posuti malo krupne morske soli.  
Peći u rerni zagrejanoj na 190˚C 20-ak minuta, odnosno, dok fokača ne dobije ovako lepu rumenu boju.
 

Testo fokače je prelepo, mekano i vazdušasto, a ukus je sjajan!  Ukoliko želite posnu verziju, samo izbacite sir. Pa, i kada je samo sa maslinovim uljem, ruzmarinom i belim lukom, opet je divna! Meni je najlepša dok je još topla, tako je mirisna, mekana i sočna! Rado je i često pravim. :)


Ukoliko odlučite da isprobate recept, pišite mi svoje utiske u komentarima, ili na fejsbuk stranici.

Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари