Posna slana pita sa orasima

U originalu Grbava pita, zbog svog neobičnog izgleda. Iako sam bila malo skeptična po pitanju kombinacije oraha i crnog luka, na kraju sam bila oduševljena rezultatom. Pita je savršena.


Za recept sam saznala zahvaljujući Dragani sa bloga Moje Grne. Volim da odem na razne kulinarske blogove i tako listam i listam recepte, ne znajući tačno ni šta tražim. E, u tako jednom izlistavanju naišla sam na ovaj recept. Svidelo mi se što je pita posna, jednostavna za izradu, a i bila sam jako znatiželjna kakva je kombinacija seckanih oraha i prženog crnog luka.


Unela sam samo jednu izmenu u recept, tačnije, smanjila sam količinu brašna, jer bih inače dobila pretvrdo testo i ne znam kako bih sa njim radila.

 
Sastojci za testo:

400 g brašna + za posipanje
50 ml suncokretovog suncokretovog ulja + za dinstanje luka i premazivanje kora
1 kašičica šećera
1 kesica suvog kvasca
1 ravna kašičica soli
200 ml vode

Sastojci za nadev:

2-3 glavice crnog luka
200 g sitno seckanih oraha
so
mleveni crni biber
slatka aleva paprika


Priprema:

Pre svega, napraviti nadev: na malo ulja propržiti seckani crni luk i posoliti po ukusu. Kada se isprži, dodajte mu 150 g seckanih oraha, biber i alevu papriku po sopstvenom ukusu. Ostatak oraha trebaće vam za kasnije.
U toploj vodi rastvoriti kvasac, dodati kačičicu šećera, kašičicu brašna i ostaviti da nadođe. U posudu za mešenje prosejati 400 g brašna, dodati mu so, ulje i nadošli kvasac, pa umesiti testo. Ostaviti ga da odstoji 15-ak minuta. Zatim ga blago premesiti i podeliti na 3 dela.
Uzeti jedan deo testa, razvući ga oklagijom u krug, premazati ga uljem i posuti polovinom ostatka iseckanih oraha. Postupak ponoviti i sa drugom korom koju ste stavili preko prve. Razvući i treću koru, staviti preko prve dve, ali ne premazivati je niti posipati. Sve lagano premesiti, oblikovati valjak i podeliti ga na 3 jednaka dela.


Tepsiju prečnika 26 (ili 28 cm) podmazati uljem i posuti brašnom. Rastanjiti oklagijom prvi deo testa u krug veličine tepsije i pažljivo ga preneti u nju. Preko nje rasporediti polovinu pripremljene smese. Prekriti drugim delom razvučenog testa, posuti ostatkom nadeva i preko toga staviti i treći deo razvučenog testa. Malo podvucite krajeve testa ka unutra, da smesa ne bi ispadala. Dobićete nešto nalik pogači. :) Pre pečenja premazati uljem.


Ja sam pitu ispekla za 15, 20 minuta u rerni zagrejanoj na 200 stepeni. U originalnom receptu piše da se pita peče duže, što vam govori da je najbolje biti uz nju dok se ne ispeče, jer sve zavisi od rerne. Ja izbegavam da se oslanjam na ono što piše u receptu, nego lepo sednem ispred šporeta i čekam. 😁 Odmah po vađenju iz rerne, pitu premazati uljem.


Pita se pravi vrlo brzo, a ne iziskuje previše truda. Jako je ukusna; mekanog testa i hrskavog nadeva. Kombinacija ukusa luka i oraha je fantastična, a posebno je zanimljivo što su orasi seckani a ne mleveni, pa i to što ih ima i u testu. Lepa je i kad je topla i kad se ohladi. Od istog testa pravila sam i pitu sa višnjama, ali o njoj u nekom od narednih postova. Nameravam da isprobam ovakvu pitu i sa nekim povrćnim punjenjem. 😊
Divna je, divna, nemam više šta da dodam.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари

  1. Baš mi je drago da su utisci tako pozitivni. :)
    Jeste, neobična i veoma ukusna kombinacija. Tako sam i ja bila skeptik, pa se na kraju totalno oduševila.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, predivna! Pravila sam je i sa višnjama a i sa spanaćem i sirom. Sve su kombinacije prelepe. Iako je u originalu najzanimljivija. :) :*

      Избриши

Постави коментар